کد خبر: ۳۰۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 29 September 2016
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت طب سنتی و نوین در کنار یکدیگر در حوزه درمان و پیشگیری تاکید کرد.

 حجت الاسلام مهدی مرادیانی پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین کنگره ملی دانشجویی «طب سنتی و سرطان» که در سالن اجتماعات علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، یکی از اصول اخلاقی دین اسلام را پرهیز از افراط و تفریط دانست و اظهار داشت: افراط و تفریط در همه زمینه ها از جمله در مورد قضاوت یک علم درست نیست.

وی افزود: طی چند سال اخیر مقابله عظیمی بین دو طب سنتی و نوین ایجاد شده به طوری که این دو علم قضاوت های زیادی نسبت به یکدیگر دارند و این درحالی است که افراط و تفریط در تخریب کردن همدیگر به شدت نهی شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان علت افراط و تفریط در مورد مباحث علمی را جهل دانست و گفت: طب نوین و سنتی یکدیگر را قبول ندارند و این امر نشان می دهد نه طب نوین توانسته است طب سنتی را به درستی بشناسد و نه طب سنتی شناخت خوبی از طب نوین دارد.

حجت الاسلام مرادیانی افزود: لازم است درخصوص تعامل و شناخت دو طب سنتی و مدرن کرسی های هم اندیشی برگزار شود و این دو علم مناظره های علمی به منظور کشف واقعیت از همدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آنقدر در کشور به طب سنتی فشار وارد شد که طی یکسال اخیر همه عطاری ها و مغازه های مرتبط با آن در حال جمع آوری هستند، ادامه داد: کنگره دانشجویی «طب سنتی و سرطان» می تواند مقدمه ای برای تعامل دو طب سنتی و مدرن باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری شکل گیری طب اسلامی است، اضافه کرد: بعضی افراد از طب اسلامی دفاع می کنند ولی کسانی که در این حوزه گام برداشته اند اقدامات ناقصی انجام داده اند لذا جای کار بسیاری در زمینه طب اسلامی وجود دارد که فعلا کار خاصی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام مرادیانی با تاکید بر اینکه طب اسلامی با طب سنتی و طب مدرن هیچ تعارضی ندارد، گفت: برخی با طب اسلامی برای تخریب طب نوین استفاده می کنند که این کار بداخلاقی علمی بوده و شرعا حرام است.

وی یادآور شد: طب سنتی و نوین باید بدون اغراض شخصی و علمی به کمک همدیگر بیایند زیرا این دو حرف های زیادی در حوزه درمان و پیشگیری دارند و حیف است که از ظرفیت این دو استفاده نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار