کد خبر: ۳۰۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 29 September 2016
اولین کنگره ملی دانشجویی طب سنتی و سرطان امروز پنجشنبه 8 مهرماه در خرم‌آباد آغاز به کار کرد.
 دبیر علمی این کنگره با اشاره به شیوع روز افزون سرطان و لزوم استفاده از طب سنتی و نوین در درمان سرطان گفت: طب سنتی در ایران پیشینه‌ای 7 هزارساله دارد.
وی مهم‌ترین محورهای این کنگره را طب سنتی و پیشگیری از سرطان، طب سنتی و درمان سرطان، طب سنتی و طب نوین با رویکرد تلفیقی، سرطان و باور جامعه محلی، جایگاه طب سنتی در ادیان و طب سوزنی و سرطان برشمرد.
حجت‌الاسلام مهدی مرادیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز به تأکید اسلام بر مراعات تغذیه سالم و کم خوری و نقش آن در تأمین سلامت انسان اشاره کرد و گفت: با شناخت طب سنتی به عنوان مکمل و تلفیق آن با طب نوین می‌توان بیماری‌ها و امراض را درمان کرد و در این زمینه روایات و احادیث فراوانی در مورد طب اسلامی که صریح و صحیح نیز می‌باشند وجود دارد.
دکتر مروت طاهری کلانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در افتتاحیه این کنگره با اشاره به توفیقات عظیم طب اسلامی، سنتی و طب نوین در درمان امراض گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در تحقیقات و پژوهش در میان دانشگاه‌های هم‌طراز جایگاه خوبی برخوردار است به‌طوری‌که این دانشگاه با 9 دانشکده و 4 مرکز تحقیقاتی توانسته است در المپیاد علمی دانشجویان کشور موفق به دریافت یک مدال طلا و دیپلم افتخار گردد و این نشان از روند رو به رشد تحقیقات و پژوهش در دانشگاه می‌باشد.
وی همچنین افزود: کسب مجوز جذب دانشجوی دکترای پژوهش محور در دانشگاه توفیق دیگری در عرصه پژوهش و تحقیق در دانشگاه است.
شایان ذکر است به همت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اولین کنگره ملی طب سنتی امروز و فردا پنجشنبه و جمعه هشتم و نهم مهر در تالار آمفی‌تئاتر دانشگاه تربیت‌معلم علامه طباطبایی خرم‌آباد در حال برگزاری است.
همچنین جشنواره تجویز منطقی دارو همراه با برپایی نمایشگاه و غرفه‌های معرفی دارو عصر امروز پنج‌شنبه 8 مهر از ساعت 15:30 در ضلع جنوبی پارک کیو برگزار می‌شود.
منبع :یافته 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار