کد خبر: ۳۰۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 01 October 2016

استاندار لرستان گفت: برق‌کشی غیرمجاز و خارج از کنتور یکی از دلایل وقوع آتش‌سوزی پاساژ قائم است.

 هوشنگ بازوند در جلسه اضطراری شورای بحران استان، افزود: در سال 88  نیز پاساژ قائم خرم‌آباد دچار آتش‌سوزی شده که اگر علت‌یابی درستی انجام می‌دادیم شاید امروز این اتفاق رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه بنابراین باید روی علت‌یابی‌ها دقت بیشتری شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام عزاداری سیدالشهدا هستیم شرکت توزیع برق بررسی‌های لازم را در هیئت‌های مذهبی داشته باشد تا اگر مشکلاتی در راستای غیرمجاز بودن برق وجود دارد رسیدگی‌های لازم انجام گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: کمیته‌ای با مسئولیت مدیریت بحران و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود تا خسارت‌ها را برآورد و علت این موضوع نیز به‌صورت کامل مشخص شود.

بازوند اضافه کرد: عدم نگهبان در این پاساژ سبب شد اطلاع‌رسانی دیر انجام شود که اگر نگهبان حضور داشت زودتر اطلاع‌رسانی می‌شد و نیروها برای مهار  آتش با درب بسته مواجه نمی‌شدند و حریق سریع‌تر مهار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحران تنها چیزی‌که حرف اول را می‌زند سرعت عمل است که اگر  سرعت عمل بالا باشد خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

استاندار افزود: اینکه از سوی شهرداری اعلام می‌شود برق را قطع کردند ولی باز پاساژ برق داشته نشان‌دهنده استفاده از برق غیرمجاز است که کاری خلاف قانون است.

بازوند اظهار کرد: نیروی انتظامی تا زمانی مشکلات برطرف می‌شود در محل حادثه استقرار کامل داشته باشند و ادارات برق، گاز و آب نیز همکاری جدی در بحث اصلاح انشعاباتی که نیاز است داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال گذشته اعتباراتی برای آتش‌نشانی به شهرداری دادیم؛ درست است وضعیت مالی شهرداری خوب نیست ولی باید این موضوع را در اولویت قرار دهد.

استاندار با بیان اینکه شهرداری 60 تا 70 میلیارد تومان اعتبار دارد، اضافه کرد: اگر یک میلیارد برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی لحاظ شود عدد خیلی زیادی نیست؛ اگر توافق داشته باشید در این ماه از مالیات ارزش‌افزوده یک میلیارد تومان برای تجهیزات اختصاص می‌دهیم تا این کار را انجام دهید.

بازوند افزود: سرعت عمل در مهار این آتش‌سوزی به نسبت وسعت آن در مقایسه با دیگر آتش‌سوزی‌های رخ‌داده شده بسیار بالا بوده چراکه موضوع کاملاً رصد و کنترل می‌شد.

وی اظهار کرد: ستاد بررسی و تعین خسارت این حادثه تشکیل شده است و این ستاد با مسئولیت مدیرکل بحران استان لرستان علت وقوع این آتش‌سوزی و نیز میزان خسارات واردشده به واحدهای تجاری این مجتمع را بررسی می‌کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به اظهار نظرات اولیه برق‌کشی غیرمجاز و خارج از کنتور یکی از دلایل وقوع این آتش‌سوزی بوده که علت‌های دیگر آن در دست بررسی است.

بازوند اضافه کرد: متأسفانه خسارات فراوانی به این واحدها واردشده که میزان آن در ستاد یادشده بررسی خواهد شد تا واحدهای دارای بیمه از طریق مجاری قانونی بتوانند خسارات خود را دریافت کنند و واحدهایی که بیمه نبوده‌اند مشخص شود به چه علت بیمه نبوده‌اند.

وی همچنین از سفر وزیر نیرو به لرستان خبر داد و گفت: وزیر نیرو برای افتتاح طرح آب‌رسانی شهر خرم‌آباد از سرچشمه کاکا رضا و نیز برای مراسم آغاز به کار نیروگاه هزار مگاواتی به استان لرستان سفر می‌کند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار