استاندار لرستان گفت: ارائه آمار صحیح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ می‌تواند چراغ راه تصمیم گیران باشد تا بتوانند برنامه‌ریزی خوبی انجام دهند.
کد خبر: ۳۰۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 02 October 2016
استاندار لرستان گفت: ارائه آمار صحیح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ می‌تواند چراغ راه تصمیم گیران باشد تا بتوانند برنامه‌ریزی خوبی انجام دهند.
 هوشنگ بازوند صبح امروز در همایش هم‌اندیشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد بابیان اینکه در آستانه ماه محرم و هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر قرار داریم اظهار داشت: شهید مطهری یکی از شاخصه‌های بارز سیدالشهدا را نسبت به سایر ائمه(ع)، احیاء کردن امربه‌معروف و نهی از منکر می‌داند و بیان می‌کند عامل اصلی قیام امام حسین(ع) احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امام حسین(ع) مکتب جدیدی را در باب امربه‌معروف و نهی از منکر بازگشایی و با شهادت خود معروف را احیاء و منکر با نابود کرد اما حیف است الآن تیغ و رمق امربه‌معروف در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی تا این حد کند باشد و شاهد اختلاس‌های آن‌چنانی باشیم که اگر این تیغ تند باشد ممکن است این اتفاقات رخ ندهد.

استاندار لرستان با اشاره به آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 از سوم مهرماه عنوان کرد: آمار پایه اصلی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است که اگر این تصمیم‌گیری بر اساس و پایه نادرستی شکل بگیرد خروجی آن پیشرفت نخواهد بود.

وی بیان کرد: نکته‌ای که در سرشماری حائز اهمیت است ارائه آمار درست و صحیح است که می‌تواند چراغ راه تصمیم گیران باشد تا بتوانند برنامه‌ریزی خوبی انجام دهند تا سرنوشتی که در استان با آن مواجه هستیم را همچنان یدک نکشیم چراکه در خور شان مردم این استان نیست.

بازوند تصریح کرد: امروز اگر شاهد هفت هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم و سه هزار و 500 میلیارد تومان پول زیرخاک داریم و به همین مقدار نیز در بخش صنعت که هیچ بهره‌برداری از آن نمی‌توانیم بکنیم شاید اگر برنامه‌ریزی‌های گذشته صحیح و دقیق بود شاهد این مشکلات نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: آماری که در سرشماری سال 95 انجام می‌شود کاملاً محرمانه است حتی در اختیار مقام قضایی نیز قرار نمی‌گیرد.

بازوند با توجه به آمار ارائه‌شده در راستای سرشماری که از سوم مهرماه تاکنون انجام‌شده است گفت: با توجه به آمار موجود وضعیت مطلوبی نداریم و باوجوداینکه 13 روزبه پایان سرشمار اینترنتی باقی‌مانده فرمانداران وظیفه سنگینی بر عهده‌دارند و باید اقدامات مربوط به سرشماری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: جوایز خوبی به فرمانداران ازجمله یک دستگاه خودرو و پنج میلیون تومان اهدا می‌شود؛ از دهیاران انتظار می‌رود در این امر همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: امیدواریم کار سرشماری در استان به‌خوبی انجام شود تا نقطه عطفی برای برنامه‌ریزی‌های صحیح در استان لرستان باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار