کد خبر: ۳۰۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 02 October 2016

استاندار لرستان گفت: ورزشکاران لرستانی اعزامی به ریو، ابهت استان را در بزرگترین رویداد بین‌المللی نشان دادند.

 مهندس هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی استان با تسلیت ایام محرم و شهادت بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پارالمپیکی تیم ملی با بیان اینکه پایین بودن سرانه ورزشی استان یک نقطه ضعف است، اظهار کرد: این نقیصه باید جبران شود اگرچه رشد 5 سانتی‌متری این سرانه را در استان داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: پایین بودن سرانه ورزشی استان  را به عنوان یک خلأ  بارها و بارها در جلسات مختلف فریاد زده‌ایم ولی تاکنون به مطلوب ومیانگین کشوری نرسیده‌ایم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی را در این بخش همانند سایر بخش‌ها پای کار بیاوریم، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در لرستان نبود باید این بخش را در استان درست کنیم و با این کارخیلی از خلأهای ورزشی ما رفع خواهد شد.

بازوند اضافه کرد: به خاطر کمبود سرانه فضای ورزشی، مجبور هستیم تخصیص‌های استان را به صورت صد درصدی بدهیم.

مدیر ارشد لرستان در ادامه صحبت‌هایش به دفاع از عملکرد خبرنگاران استان در حوزه‌های مختلف پرداخت و افزود: خبرنگاران لرستانی عملکرد مثبتی داشته‌اند و عاشق توسعه استان هستند، دغدغه دارند و مدیران باید ظرفیت خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: خبرنگاران انتقاد خود را از روی غرض‌ورزی انجام نمی‌دهند و دلسوز هستند و نباید ما و مدیران به هیچ وجه نگران انتقادها باشیم.

استاندار از واگذاری یک سالن ورزشی به هیأت جانبازان و معلولان استان خبر داد و با بیان اینکه از نظر ما همه ورزشکاران لرستانی اعزامی به ریو مدال طلا کسب کرده‌اند، اظهار کرد: حضور ورزشکاران لرستانی در میادین بین‌المللی افتخار بزرگی است و آنها

ابهت استان را در بزرگترین رویداد بین‌المللی نشان دادند.

بازوند با تاکید بر اینکه اعزام‌های ورزشکاران به مسابقات مختلف ورزشی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی شهر و استان است، گفت: باید اداره کل ورزش و جوانان لرستان برای حضور قدرتمند ورزشکاران استان در پارالمپیک آینده برنامه‌ریزی اصولی و گسترده انجام دهند.

در ابتدای این جلسه دکتر علی‌یاور عزیزپور، مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سرانه ورزشی استان، گفت: از لحاظ سرانه‌ای، لرستان در رتبه بیست‌ونهم کشور قرار گرفته و باید تلاش کنیم این جایگاه را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: برای اضافه‌کردن یک سانتی‌متر سرانه ورزشی به اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان نیاز داریم که درخواست خود را نیز ارسال کرده‌ایم.

عزیزپور با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی متغیر است و افزایش دادن آن دشوار است، اضافه کرد: 993 هزار مترمربع مجموع فضاهای ورزشی استان است که یک سوم آن توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی احداث شده‌اند.

این مسئول یادآور شد: در بحث اقتاصد مقاومتی 155 هزار مترمربع فضای ورزشی در دست اقدام داریم که تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

عزیزپور با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها 11 سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان استان اضافه می‌شود و خیز خوبی در این راستا بر می‌داریم، بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها، فاصله ما از سایر استان‌ها در سرانه ورزشی کمتر و کمتر خواهد شد.

دکتر بهرامی، مربی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان و الیاسی رئیس هیئت جانبازان و معلولان لرستان درخواست و انتظارات خود را از استاندار و مجموعه مدیریت استان اعلام کردند.

در پایان این مراسم از ورزشکاران و مربیان لرستانی اعزامی به مسابقات پارالمپیک ریو با اهداء هدایایی تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار