کد خبر: ۳۰۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 02 October 2016
تابناک لرستان: رییس اداره بهزیستی پلدختر به مناسبت هفته جهانی سالمندان در پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی  ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس، یاد و خاطره شهیدان، جانبازان و ایثارگران این عرصه را گرامی داشتند.

رییس اداره بهزیستی پلدختر  قبل از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخن پرداخت، ابراز داشت که شعار امسال روز جهانی سالمندان؛ "نه، علیه هر گونه تبعیض سنی" است و معنای آن این است که هیچ کدام از گروه های سنی بر دیگری ارجحیت ندارد.
وی ضمن ارایه آمار فعلی و آماری از روند رو به رشد سالمندان اعلام کردند که دولت جهت پیش بینی و جلوگیری از پیامدهای ناشی از بی برنامگی در خصوص سالمندان، با تدوین اسناد و برنامه هایی از طریق شورای ملی سالمندان  در پی برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت سالمندان و همچنین تأمین رفاه و استفاده از آنان در جهت توسعه پایدار است.

 الیاس زاده افزودند: که دولت تدبیر و امید برای نخستین بار اعتباری را در این راستا اختصاص داده است که نشان از اهمیت و توجه جدی دولت و سیاستگزاران به سالمندان است.
ایشان با برشمردن سه شاخصه ی مهم، ۱- واقعیت های زیستی و روانی، ۲- آیات و روایات آمده در دین اسلام ۳- مولفه های فرهنگ ایرانی و خرده فرهنگ های بومی و محلی، لزوم و ضرورت توجه به سالمندان را گریز ناپذیر و ضروری دانستند وتصریح کردند، با توجه به اینکه همه انسان ها دوران سالمندی را تجربه خواهند کرد، مطالبه رفاه سالمندان وظیفه همگان و تمامی گروه های سنی است.

رییس اداره بهزیستی همچنین مردم و اقشار مختلف را به شرکت در دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب ها و کلاس های آموزشی مهارتهای زندگی، آموزش های پیش از ازدواج و دیگر خدمات پیشگیرانه بهزیستی دعوت کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار