کد خبر: ۳۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 03 October 2016

 در حاشیه دهمین نمایشگاه کتاب لرستان هشتمین جشنواره صنعت چاپ لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،جمعی از مدیران،نویسندگان و فعالان صنعت چاپ و نشر استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جشنواره با بیان اینکه صنعت فرهنگی و مسائل فرهنگی دو موضوع مهم و اساسی در جامعه هستند عنوان کرد: باید دید ظرفیت استان در این دو حوزه چقدر است و چقدر باید باشد چرا که با رشد و پیشرفت علمی،صنعت هم باید رشد داشته باشد.

وی رعایت حقوق در صدور مجوزها را یکی از ارکان اصلی فعالیت اداره کل ارشاد اسلامی استان دانست و تصریح کرد:تلاش داریم به شکلی تعامل و تعادل را بین چاپخانه داران استان برقرار کنیم.

حنان هماهنگی بین کمیت و کیفیت چاپ و نشر را یکی از اصول مهم در این صنعت خواند و اظهار داشت: نباید وضعیت به گونه ای باشد که ک چاپخانه بیش از حد رشد داشته و دیگری اصلا رشد نداشته باشد.

وی با بیان اینکه چاپ های غیرقانونی و سفارشی از آسیب های مهم حوزه صنعت چاپ است و ما اگر به فکر پیشرفت استان هستیم باید تا زمانی که امکانات و ماشین الات چاپ در استان هست آثار خود را برای چاپ به خارج از استان نفرستیم.

منبع: منار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار