مدیرکل پست لرستان
مدیرکل پست لرستان گفت :ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پروژه GNAF به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار مصوب شد، عنوان کرد: هر ایرانی به دو کد شامل شناسه کد پستی و شماره ملی نیاز دارد که در رابطه با شناسه پستی دستگاه ها به روز نشده اند لذا برای این منظور ابتدا باید از تمام اماکن کشور به صورت میدانی بازدید به عمل آمده و به آن ها کد اختصاص داد.
کد خبر: ۳۰۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 09 October 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،حاتم سلیمانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به تدوین اساس نامه جدید شرکت پست و تغییر نام آن به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: قانون این اساس نامه که در مرداد امسال تصویب شد تا پنج سال به صورت آزمایشی اجرا می شود سپس به صورت دائمی در خواهد آمد که با تصویب این اساس نامه ماموریت های جدیدی برای شرکت ملی پست تعریف شد

مدیرکل پست لرستان گفت: اگر بخواهیم در لرستان پروژه GNAF را اجرا کنیم به یکسری زیرساخت ها نیاز داریم که اولین زیرساخت این است که شهرداری ها نقشه یک دو هزارم را داشته باشند که در این زمینه رایزنی هایی با شهرداری خرم آباد صورت گرفته که در صورت وجود این نقشه ها در خرم آباد پروژه GNAF با پایلوت شدن شهر خرم آباد در لرستان انجام شود.

 

سلیمانی از فواید اجرای پروژه GNAF را ارائه خدمات آنلاین و کاهش مراجعه حضوری به دستگاه های خدمات رسان دانست و یادآور شد: با اجرای پروژه GNAF تمامی تغییرات در حوزه املاک از طریق دفاتر پست و دفاتر پیشخوان شهری و دفاتر ICT روستایی انجام خواهد شد و افراد برای دریافت جواز خانه دیگر به شهرداری مراجعه نکرده و به دفاتر پیشخوان مراجعه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شرکت پست لرستان یک مرحله از پروژه GNAF را در سال گذشته آغاز کرده است، اضافه کرد: سال گذشته طی تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن استان کار صدور سند روستایی از طریق دفاتر ICT روستایی را آغاز کردیم و اکنون روستاییان با مراجعه به این دفاتر می توانند سند منزل خود را دریافت کنند

.

وی با بیان اینکه مطابق قانون جدید اساس نامه شرکت ملی پست هر مرسوله ای که آدرس گیرنده و فرستاده داشته باشد مرسوله پستی شناخته می شود، افزود: اولین موضوعی در قانون اساس نامه شرکت ملی پست تعریف جدید از مرسوله پستی بوده که مطابق آن به هر چیز قابل ارسال فیزیکی یا مجازی شامل اسناد یا مدارک، کالا، اشیاء، اوراق، حواله های مالی، ابلاغیه دستگاه های مختلف، اطلاعیه های خدمات شهری مانند قبوض و ... مرسوله پستی گفته می شود.

مدیرکل پست لرستان یکی از دغدغه های قبلی شرکت پست را بحث صدور بارنامه برای مرسولات پستی دانست و گفت: تا قبل از تصویب قانون جدید اساس نامه شرکت پست پلیس راهور در برخی موارد ماشین های پست را به دلیل نداشتن بارنامه توقیف می کرد اما در قانون جدید این مشکل حل شده به طوری که در بند «ج» ماده دو این اساس نامه آمده مرسولات پستی مشمول قوانین و مقررات مرتبط با حمل بار و صدور بارنامه نیستند.

سلیمانی یکی از مواد قانون جدید اساس نامه شرکت ملی پست را مدیریت استعلام مکان محور دانست و بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در بانک های اطلاعاتی دستگاه های خدمات رسان پروژه استعلام بین دستگاهی و مدیریت آدرس گذاری کشور (GNAF) است به طوری که هر کدام از دستگاه های خدمات رسان برای خود یک بانک اطلاعاتی بر اساس خود اظهاری دارند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور پروژه GNAF به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار مصوب شد، عنوان کرد: هر ایرانی به دو کد شامل شناسه کد پستی و شماره ملی نیاز دارد که در رابطه با شناسه پستی دستگاه ها به روز نشده اند لذا برای این منظور ابتدا باید از تمام اماکن کشور به صورت میدانی بازدید به عمل آمده و به آن ها کد اختصاص داد.

مدیرکل پست لرستان با اشاره به اینکه در بحث تعیین کد پستی تا کنون در اماکن شهری کشور حدود ۹۸ درصد کار انجام شده است افزود: در استان لرستان این کار به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

سلیمانی اضافه کرد: لازم است کدهای تعیین شده در هر نقطه روی نقشه پیاده شوند و پس از پیاده سازی کد روی نقشه تمام دستگاه های ارائه دهنده خدمت باید به پورتال بانک اطلاعاتی کد پستی ۱۰ رقمی لینک شده تا اگر مشترکی به آن ها مراجعه کرد و قصد دریافت خدمات مکان محور را داشت به محض ارائه کد پستی آدرس او به صورت آنلاین مشخص شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار