کد خبر: ۳۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 11 October 2016

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بیش از یک هزار و 500 روحانی در ایام محرم به استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین اظهار کرد: تعداد روحانیون بومی لرستان 600 نفر است که با دعوت از 500 روحانی از خارج استان، جمعاً 1500 مبلغ در ایام محرم برای برگزاری مراسم سوگواری و عزای حسینی به سطح استان اعزام شوند.

وی اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آئین‌‌‌های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از عمده فعالیت‌های روحانیون اعزامی به استان در ایام محرم است.

مهدوی امین اضافه کرد: امسال از توان و ظرفیت خانم‌های مبلغه نیز برای برگزاری مراسم‌ فرهنگی و مذهبی در ایام محرم در استان استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات لرستان یادآور شد: همه شهرستان‌ها و روستاهای استان از روند اعزام مبلغ در ایام محرم اعلام رضایت کرده‌اند و این روحانیون در هیأت‌ها نیز حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم بیشتر مساجد استان فعال بوده و برنامه‌های مختلفی در این مساجد برگزار می‌شود، ائمه جماعت نیز برای حضور در این برنامه‌ها آمادگی داشته و به فعالیت‌های دینی خود می‌پردازند.

مهدوی امین افزود: علاوه بر تبلیغ، تبیین ابعاد قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع)، پرداختن به مسائل روز از محور سخنان روحانیون در محافل سوگواری اباعبدالله(ع) است.

 مدیرکل تبلیغات لرستان گفت: نماز ظهر عاشورا روز دهم محرم در تمامی هیئات مذهبی استان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار