شهرداری، اداره برق و صاحبان واحدها تجاری به عنوان مقصران اصلی آتش سوزی پاساژ قائم خرم‌آباد معرفی شدند.
کد خبر: ۳۱۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 11 October 2016

مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تجاری پاساژ قائم خرم‌آباد گفت: در گزارشی که توسط یک کارشناس خارج از استان انجام شده مقصر اصلی اداره برق بوده ولی در نهایت پس از ارجاع مجدد به هیات کارشناسی شهرداری خرم‌آباد به دلیل طولانی کردن زمان اطفا حریق که ناشی از عدم در اختیار داشتن تجهیزات انفرادی و کسبه این مجتمع تجاری بودن نیز به‌عنوان سه گروه مقصر این حادثه مشخص شدند
"رضا آریایی" اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری متولی حوادث و اتفاقات شهری بوده اما با توجه به وسعت آتش‌سوزی مجتمع تجاری قائم نیز تمام دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را برای اطفا این حادثه بسیج کردند.
وی افزود: سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد 54 دستگاه خودروی اطفا حریق داشته اما با توجه به عرض کم خیابان وعدم دسترسی به این پاساژ امکان ورود به منطقه وجود داشت که این یکی از دلایل اصلی طولانی شدن زمان خاموش کردن این اتفاق بود.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: حادثه در ساعت 21 و 59 دقیقه به سازمان آتش‌نشانی توسط یک فرد که خود را رهگذر اعلام شده و زمان دقیق آتش‌سوزی مشخص نبوده و نگهبان مجتمع نیز هیچ اقدام در این زمینه انجام نداده است.
آریایی اضافه کرد: خسارت وارده به 133 واحد این مجتمع تجاری به‌صورت یکسان 100 درصدی تعیین‌شده و کار پرداخت خسارت و تسهیلات نیز به صورت یکشان به این واحدها انجام می‌شود.
رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: با توجه به اینکه آتش‌سوزی پاساژ قائم لرستان عمدی نبوده و بدون عامل انسانی به رخ داده این حادثه در حوزه حوادث غیرمترقبه لحاظ شود.
آرش راشدی اظهار کرد: با توجه به اینکه در این آتش‌سوزی بسیاری زا واحدها به صورت 100 درصدی خسارت دیده‌اند برای جبران خسارت آن‌ها هرچه سریع‌تر اقدام شود.
وی افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد این مجتمع تجاری انجام شده و دستگاه‌های خدمات رسان نیز نسبت به اجرای تأسیسات زیربنای آن اقدام کنند.
فرماندار خرم‌آباد گفت: به خسارت دیدگان در این حادثه به‌صورت یکسان خسارت پرداخت شده وهمچنین مقصران در این آتش سوزی نیز باید به میزان تقصیر خود غرامت افراد را به آن‌ها بدهند.
حبیب اله خجسته پور بیان کرد: افرادی که توان بازسازی مجدد و راه‌اندازی کسب و کار خود را دارند نسبت به این مهم اقدام کنند.

پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای صنفی آتش‌سوزی پاساژ قائم دغدغه نمایندگان و مسئولان
نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان و مسئولان اجرایی استان پیگیر حل مشکلات و پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای صنفی آتش‌سوزی پاساژ قائم هستند.
محمدرضا ملکشاهی راد روز دوشنبه در جلسه با کسبه متضرر در آتش‌سوزی پاساژ قائم خرم آباد در فرماندار این شهرستان اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردمی بوده و نمایندگان و مسئولان دولتی نیز برای رفاه و حل مشکلات مردم با هم هماهنگی و همکاری کرده و زیرا حل مشکلات اجتماع باعث سربلندی آن‌ها خواهد بود.
وی افزود: مسئولان درگیر در این حادثه بدون ملاحظه شغلی پیگیر جبران خسارت افراد متضرر در این حادثه بوده و در صورت مشخص شدن تقصیر مقصر آتش وزی باید تمکین نماید.
نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیته متشکل از مسئولان دستگاه ها، نمایندگان شهرستان، نماینده مجمع و اتحادیه صنفی و چند نفر از متضرران به نمایندگی از بقیه افراد تشکیل‌شده و تا حصول نتیجه کار رسیدگی به مشکلات و پرداخت خسارت را پیگیری نمایند.
ملکشاهی راد ادامه داد: مسوولان دستگاه‌ها مشکل تأمین دلیل و تعیین خسارت و ارزیابی‌های خسارتی را پیگیری کرده و هیات سه نفر را که به تایید همه افراد رسیده سریع‌تر تشکیل دهند و مشکل حقوقی را نیز با مذاکره با دادستان حل نمایند.
وی اضافه کرد: مشکل امور مالیاتی و عوارض شهرداری متضرران حادثه آتش‌سوزی در دستگاه‌ها متولی توسط اتحادیه و مسئولان پیگیری شده و همچنین کار پرداخت بیمه بیکاری را نیز در اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان پیشگیری شود.
نماینده مردم شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خسارت متضرران حادثه توسط بانک‌های استان نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار