نماینده سابق مردم تهران در مجلس :
نماینده سابق مردم تهران در مجلس خطاب به افرادی که می‌گفتند به‌جای موشک مذاکره کنیم، افزود: اما اگر ما ابتدا اقتدار خود را نشان نمی‌دادیم آیا دشمن ما را رها می‌کرد؟ ابتدا باید اقتدار را نشان داد و بعدازآن مذاکره کرد.
کد خبر: ۳۱۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 17 October 2016


 اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای دهه کرامت که در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: بحث فرهنگ شهید و شهادت یعنی عشق‌بازی باخداوند چراکه انسان همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و باخدای خود خالصانه و صادقانه معامله می‌کند و خریدار خداوند است.

وی افزود: شهدای دفاع مقدس به تأسی از شهدای عاشورا پا به عرصه نبرد گذاشتند و بافرمان یک مرجع عالی‌قدر و یک رهبر دینی که دشمنان نتوانستند درک کنند و نخواهند فهمید مگر اینکه تصمیم بگیرند از راه شیطانی جدا شوند و در مسیر الی الله قدم بردارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس عنوان کرد: دشمنان فکر می‌کردند امام خمینی(ره) را به‌ عنوان یک رهبر سیاسی مانند همه رهبران سیاسی دیگر می‌توانند از آن مواضع الهی پایین آورد لذا بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی همه توطئه‌هایشان را عملی کردند از جمله جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی بیان کرد: جنگی را بر ما تحمیل کردند که دشمنان همه یک‌طرف قرار گرفتند و ما نه‌تنها دفاع همه‌جانبه را ایجاد کردیم بلکه با انسان‌های باانگیزه الهی که حضور داوطلبانه‌ای در میدان نبرد با کمترین امکانات داشتند جنگ را مقدس کردند.

کوثری تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی دفاع کردیم، دفاعی که بر هر انسانی مسلمان و چه غیرمسلمان واجب است که از حریم، خانه و ملت خود دفاع کند.

در دکترین نظام جمهوری اسلامی تعدی و تجاوز نیست

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: در دکترین نظام جمهوری اسلامی تعدی و تجاوز نیست اما دفاع همه‌جانبه کاملاً وجود دارد چراکه بر خواسته از کلام خداوند است.

وی با بیان اینکه ما دفاعی باانگیزه الهی کردیم، دفاعی که امام(ره) مسیر را به ما نشان داد اظهار داشت: قبل از انقلاب عزاداری و عبادت می‌کردیم نماز می‌خواندیم اما آن شاخصی که باید وجود داشت نبود که امام خمینی(ره) آمد و همه به‌طرف ایشان توجه کردند.

کوثری افزود: حضرت امام(ره) یک روز هم‌دوره نظامی ندید اما هشت سال جنگ را آن‌چنان فرماندهی کرد که تمام دو ابرقدرت و قدرت‌های دنیا و حتی سازمان ملل پشت سر ارتش بعث عراق قرار گرفتند تا بتوانند کاری کنند به این نظام که نوپا خدشه‌ای وارد کنند و درنهایت آن را براندازند و استکبار نظامی بادل خودشان روی کار بیاورد.

وی عنوان کرد: دشمنان همه محاسبات خود را کرده بودند و با شناختی که از درون ما چه در دستگاه‌های لشگری و کشوری داشتند، چراکه قبل از انقلاب بین 50 تا 80 هزار مستشار آمریکایی در این کشور بود می‌خواستند کار را یکسره کنند اما این‌ها دو عامل را نشناختند که اگر در همین مسیر و درراه شیطان بخواهند ادامه دهند نخواهند شناخت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: این دو عامل رهبری و مردم ولایتمدار است که این دو عامل را حساب نکردند و اینجاست که یک مرجع عالی‌قدر آن‌چنان هدایت و رهبری کرد که سیاست‌مداران و نظامی‌های دنیا ماندند که این‌ها کجا بودند.

رهبری و مردم ولایت مدار دو رمز پیروزی ایران

وی تصریح کرد: این مردم بودند اما رهبر نداشتند و زمانی که آمد همه معنادار و صاحب‌نظر شدند و تنها منتظر نظر این مرد الهی بودند.

کوثری خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن می‌خواست کار را یکسره کند گفت دزدی آمده سنگی انداخته حسابش را خواهیم رسید آن‌چنان سیلی به گوش صدام می‌زنیم که نداند از کجا خورده و لذا از اقشار مختلف آمدند و آنان که عاشق‌تر بودند و عاشقانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و صف‌آرایی در مقابل دشمنی کردند که تادندان‌مسلح بود ایستادند.

وی گفت: این‌چنین انسان‌هایی آمدند با این فرمانده الهی فرهنگی را به‌عنوان فرهنگ ایثار، فداکاری و مقاومت ساختند و در مقابل تمام استکبار جهانی، صهیونیست بین‌الملل و ارتجاع منطقه که همه باهم یکی شدند ایستادند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از کسانی که در رسانه‌هایشان تبلیغات می‌کنند و همه‌چیز را به کار گرفتند تا به‌نظام خدشه وارد کنند باید پرسید که ایران چکار کرده که این‌ها این‌قدر عصبانی هستند.

وی افزود: آیا ایران به کشوری تعدی و تجاوز کرده چرا این‌قدر عصبانی هستند، این‌ها نمی‌توانند یک ملت آگاه و بصیر با الگوی عاشورایی را تحمل کنند.

وحشت دشمنان از قدرت ایران اسلامی

کوثری عنوان کرد: شهدای هوا و فضای سپاه با همه بزرگواری که انجام دادند توانستند دسترسی به موشک‌هایی پیدا کنند که تولید دست توانمند دانشمندان است که در این مملکت کشف علم کردند و با تعهد خود آمدند، تولید کردند و برای مقابله با دشمن در نیروهای مسلح گذاشتند.

وی بیان کرد: اما با همه این اوصاف دشمن هزار برابر بیشتر سلاح دارد اما چرا می‌ترسند و وحشت دارد، چرا هرروز جنایت‌هایشان را بیشتر می‌کنند و هرروز در هر منطقه‌ای جنگ راه می‌اندازند به خاطر اینکه گیج و دیوانه شده‌اند و نمی‌دانند چکار کنند و از چه راهی وارد شوند که جلوی پیشروی تفکر این فرهنگ ایثار، فداکاری، ایستادگی و مقاومت را بگیرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: البته آمدند و نشست‌ها و همایش‌هایی گذاشتند حتی اسرائیلی‌ها در سال‌های گذشته در اسرائیل از نگاه خودشان کارشناسان اسلامی را بردند تا علت موفقیت ملت ایران را بدانند که به دو موضوع رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: به این نکته رسیدند که این ملت الگویشان عاشورا و کربلا است و انتظار حضرت مهدی(عج) را می‌کشند و گفتند تا زمانی که این دو بال رادارند نمی‌توانیم حریف آن‌ها شویم.

کوثری گفت: رزمندگانی که به جبهه رفتند و شهدای دهه کرامت جدول درست کرده بودند تا در طول روز هر عملی انجام دهند و غیبتی کنند می‌نوشتند تا بتوانند جبران کنند و تکرار نشود.

وی اظهار داشت: این کارها یعنی الهی و حسینی شدن، یعنی توکل بر خدا و توسل بر ائمه(ع)، به‌سوی خدا حرکت کردن، معامله صادقانه و خالصانه باخدا بنابراین شیطان نمی‌تواند در مقابل انسان‌های الهی حریف شود چراکه این انسان‌ها عاشق هستند.

انفجار برج های دو قلو آمریکا توسط عربستان

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: آمریکایی‌ها بعد از انفجار ساختمان دوقلو در نیویورک که این روزها دائماً دنبال می‌کنند که کار عربستان بود و 19 نفر از عربستانی‌ها بوده، که از اول هم می‌دانستند و تازه فراتر از این است و در آینده صدایش درخواهد آمد.

وی عنوان کرد: ساختمان را به اسم القاعده منهدم شد اما بوش رئیس‌جمهور وقت آن زمان مصاحبه کرد و گفت ایران محور شرارت است و ما به 22 کشور حمله می‌کنیم.

کوثری بیان کرد: این منطق شیطانی است بر چه اساسی ایران محور شرارت است و بر چه اساسی می‌خواهید به 22 کشور حمله کنید.

سکوت سازمان های حقوق بشر در قبال جنایات آمریکا

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه جنایت‌هایی که در افغانستان و عراق انجام دادند به‌مراتب بدتر از زمان هیتلر بود بیان کرد: اگر آن‌ها در افغانستان با نیت از بین بردن طالبان و گروه‌های تروریستی وارد شدند در عراق چرا وارد شدند، اگر برای از بین بردن صدام بود که آن‌ها صدام را روی کار آوردند و صدام را تقویت و تجهیز کردند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

وی گفت: آن‌ها می‌خواستند بعد از عراق به سوریه و حزب‌الله و بعد وارد ایران شوند اما چرا با این‌همه سلاح نتوانستند چون اینجا انسان است که تصمیمی می‌گیرد.

کوثری خطاب به برخی از مسئولان بیان کرد: نگویید با کدخدا برویم مشکل را حل کنم بلکه باید باخدا مشکل را حل کنیم چراکه شهدای ما باخدا معامله کردند که توانستند سربلند شوند و نگذاشتند دشمن وارد خاک ما شود و امروز در دفاع از حرم آل‌الله رزمندگان جبهه مقاومت بر دشمنی که جنایت‌های بسیاری را انجام می‌دهد و در فضای مجازی نیز این صحنه‌های دل‌خراش را به نمایش می‌گذارد سربلند هستند پس حقوق بشر کجاست و چرا جلوی این‌ها را نمی‌گیرد.

محمد کوثری 

وی با اشاره به اینکه تعداد شهدای ما در هشت سال دفاع قدس در مقابل کشته‌های عراق یک در برابر دو و نیم است، تصریح کرد: اگر ما 200 هزار شهید داشتیم کشور عراق دو و نیم برابر ما داشت و درزمینهٔ اسرا نیز این‌گونه است.

اقتدار نظامی عامل تسلیم شدن دشمنان در برابر ایران

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که اگر در مقابل دشمن بایستیم تلفات می‌دهیم اما اشتباه می‌کنند چراکه اگر باخدای خود معامله کردی و در مقابل دشمن ایستادی و راز و نیاز کردی پیروز می‌شوید.

وی گفت: رزمندگان ما این‌چنین آماده بودند که در مقابل تمام سلاح‌های دشمن ایستادند و یک‌لحظه پای آن‌ها نلرزید اکنون نیز در جبهه سوریه، یمن و عراق که درواقع جبهه مقاومت در آنجا تشکیل‌شده رزمندگان ما این فرهنگ را گرفتند و پیاده می‌کنند تا جایی که دشمن از 80 کشور نیرو به سوریه آوردند که بتوانند بر سوریه تسلط پیدا کنند اما با حضور رزمندگان جبهه مقاومت روبه‌رو شدند و هرروز پیش روی جبهه مقاومت بیشتر شد.

کوثری افزود: دشمن در سوریه حتی با موشک‌های بسیار پیشرفته نفر می‌زنند درحالی‌که نیروهای ما کمترین امکانات را دارند اما بازایستاده‌اند مانند امام حسین (ع) که جهت راه خود با 72 نفر ایستاده بود و پیروز میدان امام حسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه تصمیم مقام معظم رهبری دفاع از حرم بود، گفت: دشمن سه چهار استان از سوریه و سه چهار استان از عراق را برای تشکیل حکومت خلیفه‌ای انتخاب کرده بود تا به ما حمله کنند که دراین‌بین مقام معظم رهبری دو تصمیم گرفتند اول اینکه گفتند داخل عراق بروید و بگویید ازاینجا جلوتر بیایید با ما طرف هستید و دوم پیغامی که به آیت‌الله سیستانی دادند که از مردم بخواهید و امروز با به میدان آمدن مردم ملت ایران، عراق، سوریه و یمن سربلند هستند و اگر ما می‌نشستیم و اگر موشک نمی‌ساختیم قطعاً ما حتی در این شهر خرم‌آباد نیز شاهد درگیری بودیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس خطاب به افرادی که می‌گفتند به‌جای موشک مذاکره کنیم، افزود: اما اگر ما ابتدا اقتدار خود را نشان نمی‌دادیم آیا دشمن ما را رها می‌کرد؟ ابتدا باید اقتدار را نشان داد و بعدازآن مذاکره کرد سیاست‌مداران آمریکایی جز راه شیطان ندارند اگر رزمندگان اسلام این حرکت را نشان نمی‌دادند آیا دشمن بیرون می‌رفت؟

فرهنگ ایثار و مقاومت بر مذاکرات سیاسی کشور حاکم شود

وی با بیان اینکه اگر هم می‌خواهیم مذاکره کنیم باید مقتدرانه مذاکره کرد نه اینکه خدایی نکرده ملتمسانه، عنوان کرد: مسئولان ما باید فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ جبهه مقاومت را الگو نشست های خود قرار دهند و در مقابل دشمن بایستند چراکه شهدای ما ایستادن و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند که ما سربلند هستیم و تا امروز امنیت داریم.

کوثری تصریح کرد: شهدا و رزمندگان به ما مسیر را نشان دادند و در فرهنگ شهادت‌طلبی، جبهه مقاومت و ایثار الگوی ما امام حسین است که باعزت و سربلندی ایستاد.

وی گفت: بچه‌هایی که به‌ عنوان نیروهای امنیتی، بسیجی، ارتشی و نیروی انتظامی که می‌خواهند ملت ما سربلند باشد و این سربلندی دقیقاً فرهنگ ایستادگی، مقاومت و فرهنگ ایثار و فداکاری و فرهنگ شهادت‌طلبی است که در مذاکرات سیاسی نیز می‌توانیم این فرهنگ را پیاده‌سازی کنیم و به دشمن نشان دهیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: باید از این یادواره‌ها که در شهرهای مختلف با یاد و نام شهدا برگزار می‌شود درس بگیریم و دولت‌مردان ما بدانند که شهدا از خود و همه هستی خود گذشتند تا این ملت سربلند باشد.

وی عنوان کرد: دشمن صد برابر ما موشک دارند اما نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چون این فرهنگ به ملت‌ها آگاهی می‌دهد و ملت‌ها را بیدار می‌کند که جلوی جنایت‌ها می‌ایستند مانند تشکیل بسیج در سوریه، یمن و عراق که دشمن از این کار می‌ترسد.

منبع :تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار