استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت: در بحث اشتغال در استان متأسفانه وارث آواری از بیکاری هستیم.
کد خبر: ۳۱۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 17 October 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، "هوشنگ بازوند" در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال انباشتگی آوار بیکاری نمی‌توان انتظار داشت ظرف یک تا دو سال این مهم برداشته شود.
وی با بیان اینکه قطعاً خروجی سرمایه‌گذاری‌ها در استان روی موضوع بیکاری نقش بسزایی داشته است، افزود: خروجی سرمایه‌گذاری‌ها روی کاهش نرخ بیکاری و سرانه درآمد مردم نقش داشته است.
بازوند به حجم سپرده‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: حجم سپرده‌گذاری در سال ۹۲ در استان ۳ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که هم‌اکنون این مهم امسال به ٨ میلیارد تومان رسیده است.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: این نشان از تحول در بخش سرمایه‌گذاری در استان دارد، گردش مالی در سال ۹۲ به سمت صفر میل می‌کرد و الان این مهم خیلی بهتر شده هرچند که با استاندارد فاصله داریم.
وی گفت: امسال در سند اشتغال استان ۲۱۰۰ میلیارد تومان تعهد بانک‌های استان است که تاکنون ۱۱۴۰ میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.
بازوند تصریح کرد: در جلسه قبلی کارگروه اشتغال از عملکرد بانک‌ها نگرانی داشتیم و گروه‌های نظارتی بر عملکرد بانک‌ها تشکیل شد تا نظارت کافی داشته باشند و تسهیلات از مسیر خود منحرف نشود.
 
استاندار گفت: درصدی از تسهیلات پرداختی صرف خرید تجهیزات می‌شود که امری زمان‌بر است. با نصب تجهیزات اشتغال ایجاد می‌شود و در ۶ ماهه دوم امسال خروجی را مشاهده خواهیم کرد.
وی در خصوص عملکرد بانک‌های استان اظهار کرد: عملکرد بانک‌های دولتی خوب بوده و نیاز است بانک‌های خصوصی نیز با مدیران عامل و هلدینگ‌هایشان در تهران صحبت کنند تا آنان نیز در استان سرمایه‌گذاری داشته باشند.
 
منبع: روابط عمومی استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار