1900 قلم قلیان ضبط شده از مراکز عرضه قلیان امروز در خرم آباد امحا و نابود شدند.
کد خبر: ۳۱۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 23 October 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، این تعداد قلیان که در مرحله ی اول طرح جمع آوری قلیان ها از مراکز عرضه قلیان جمع آوری و ضبط شده بودند با دستور مقامات قضایی در سایت دفن زباله های شهر خرم آباد امحا و نابود شدند.

در همین راستا و در حاشیه ی برنامه ی امحا ی قلیان ها سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد ابراز داشت: این برنامه به دنبال ابلاغ دستگاه قضایی و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد و اداره اماکن نیروی انتظامی خرم آباد صورت گرفت. دکتر محمد بیرانوند عنوان کرد: در فاز اول این برنامه که قریب به ده روز به طول انجامید حدود 1900 قلم از این ابزار دخانی از مراکز عرضه در سرتاسر شهرستان جمع آوری و ضبط شد.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد اظهار داشت: استعمال تنباکو به وسیله ی قلیان مضرات زیادی را به دنبال خواهد داشت. وی افزود: تأثیرات منفی قلیان چندین برابر بیشتر از سیگار است و این موضوع اهمیت مبارزه با عرضه ی قلیان در سطح اماکن عمومی را می رساند. دکتر محمد بیرانوند گفت: ما باید تلاش کنیم که فرهنگ استفاده از قلیان که متأسفانه دربرخی از خانواده های ما وجود دارددر را از بین ببریم.

وی با اشاره به این موضوع که بیشتر مشتریان قلیان در اماکن عمومی قشر جوان جامعه هستند گفت: عوارض مخرب قلیان بر سلامت انسان بر کسی پوشیده نیست و عرضه ی آن در هر امکنه ای ممنوع است. بیرانوند اظهار داشت: تا کنون هیچ مجوزی به عنوان مرکز عرضه ی قلیان توسط مرکز بهداشت تأیید نشده است و از این به بعد نیز وضع به این منوال است. وی افزود: متأسفانه قلیان جزیی از خدمات ثابت رستوران ها به ویژه رستوران های سنتی شده است و ما عمده ی این تعداد را از رستوران ها جمع آوری کردیم.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد خاطر نشان کرد: از این به بعد نه تنها قلیان ها جمع آوری و ضبط خواهند شد بلکه با اماکنی که با هر عنوانی به عرضه ی آن اقدام کنند برخورد قانونی خواهد شد. محمد بیرانوند گفت: فاز دوم برنامه جمع آوری قلیان ها از چند روز آینده آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: در این فاز اماکنی که در آنها قلیان باشد علاوه بر ضبط قلیان ها پلمب شده و جریمه مالی خواهند شد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: در فاز دوم برنامه اداره امکان نیروی انتظامی به ما کمک خواهد کرد که جا دارد از زحمات این مجموعه تشکر و قدردانی کنم. وی همچنین گفت: متصدیان اماکنی که برای چندمین بار اقدام به عرضه ی قلیان کنند درب امکنه آنها با آهن و جوش پلمب شده و تعطیل خواهند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار