کد خبر: ۳۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 09 November 2016
روزی که جوانمردی وغیرت در دیار من به سخره گرفته شد ودر منظر جمعی از جوانان ومردم خوش غیرت دختر دانشجویی در سیلاب جوی خرم آباد غرق شد وجان باخت .
حکایت تلخ تکرارهای بیهوده! حکایت بی تدبیر یها وحکایت شانه خالی کردن از مسئولیت وحکایت توجیه کردن ها .....
روز17 آبانماه ساعت 5 بعداز ظهر در یک بارش برق آسای تگرگ خرم آباد با بحران مواجه شد بحرانی که سالها به لطف خشکسالی مسئولین خوش نشین ومرفه برنامه ها مدیریت شان زیر سئوال نرفت والبته در جایی هم پاسخگو نبودند تا سال قبل که قصه ی تلخ مرگ معلم فداکار دبیرستان شبانه روزی ودانش آموزانش در اولین باران پاییزی خرم آباد وبعد از آن قصه تلخ خانواده کوهدشتی در سیلاب اذهان عمومی را جریحه دار کرد. 
جدای از خسارات مالی که نمی دانم به باغداران وداغداران پرداخت شده یا نه؟ متحیرم که در حادثه ها حضور کارگروهی ورسانه ایی مناسب داریم اما عملکرد ضعیف است نمونه بارز حوادث لرستان آتش سوزی جنگل ها،مراتع،خشکسالی،بحران آب ،بحران ریز گردها،وبحران های اجتماعی که مجال ورود به آنها نیست.
چرا مدیریت در بحران اینقدر باید ضعیف باشد که در مقابل کوچکترین حوادث باید تلفات انسانی بدهیم .چگونه مدیریت شهری ما نقاط خطر را شناسایی و ایمن سازی نکرده به راستی جلوی مصلی بزرگ خرم آباد که محل تردد نماز گزاران وایستگاه اتوبوس دانشجویان است ایجاد یک پل هوایی عابر پیاده برای شهرداری خیلی دشواره مدیریتی که مبنای بر پول وگرفتن مشاور برای هر کاری است امورات پیش وپا افتاده اداری تا مشاور ترافیک ومشاوران عمرانی وشهرسازی والبته نخبگان برنامه ریز شورای شهر و.....برای شناسایی کانال های پرخطر آب هم مشاوری بگیرند!!! اما سخن دیگر با کسانیکه نظاره گر غرق شدن این دانشجوی هموطن بودند و غیرت ومردانگی شان در تلاش برای نجات این دانشجو زیر سئوال ما فرزندان لر همواره به غیرت وایثار مشهور بودیم !! فاتحان جنگ ونبرد حافظان آلباتان وشاخ شمیران .مردان روز های سخت امروز حاصل کارمان شده جوانانی که از دختر در حال غرق شدن فیلم بگیرند وپسرکی که خیلی راحت صحنه را ترک وفرار کند.بی شک نظاره گران این صحنه همه هویت مردم دیار من نیستند اما شرمسار خانواده آن دانشجویی هستم که بر ما میهمان بود ورسم میهمان نوازی گرامی داشته نشد. هر چند همزمان در یکی از زیر گذرهای خرم آباد جوانی از ارتفاع باطناب خود را به سرنشینان خودرویی در حال غرق شدن می رساند وآنهارا نجات می دهد .اما سئوالی ذهنم را می آزارد برای مسئولیت پذیری وهویت جامعه وجوانان چه کردهایم!!!
خداوند روح این عزیر را مورد غفران قرار دهد وبه خانواده داغدار صبر بر مصیبت عطا نماید روحش شاد ویادش گرامی شهرداری هم می تواند خیابان شورا را تغییر نام به اسم همین دانشجو دهد تا یادمان باشد از فرزندان این مرز وبوم حمایت کنیم
بهنام فروتن نیا کارشناس ارشد جامعه شناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار