کد خبر: ۳۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 13 November 2016
کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شنبه، ۲۲ آبان در نشست  اعزام تیم فوریت‌های پزشکی اوژانس ۱۱۵ به ایلام و مرز مهران در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی، گفت: تلاش می‌کنیم به عنوان معین استان ایلام در عرصه راهپیمایی جهانی اربعین حسینی سرویس‌دهی به زائران را به نحو احسن با توجه به وظائف خود انجام دهیم.
وی ادامه داد: با استقرار تیم‌ها در مرز مهران و موکب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی )در خرم‌آباد و با توجه به حجم زائران امسال وظیفه داریم این راهپیمایی بزرگ را سرویس‌دهی کنیم، چراکه در این راستا جمعیت زائران امسال چندین برابر سال‌های گذشته است و این مهم نیازمند تدابیری است که اندیشیده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی لرستان با تشریح طرح تحول نظام سلامت در استان اظهار کرد: در حیطه فوریت‌های پزشکی رتبه‌ی اول را در عرصه نجات جان بیماران با استفاده از بالگرد را کسب کرده‌ایم که همین امر باعث جلوگیری و کاهش  مرگ میر مادران باردار شده است.
ساکی گفت: پیگیر به‌کارگیری بالگرد دیگری هستیم تا بتواند مناطق صعب‌العبور و غیرقابل دسترسی شهرستان‎های نورآباد و الیگودرز را برای نجات جان بیماران پوشش دهد.وی با بیان این‌که هشت تیم فوریت پزشکی با ۷ دستگاه آمبولانس ، ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۵ تکنسین فوریت‌های پزشکی در اختیار فرماندهی ۱۱۵ استان ایلام قرار گرفته است، یادآور شد: این تیم اعزامی مجهز به بی‌سیم ،تجهیزات لجستیک اورژانس بوده که بالغ بر یک میلیارد ریال دارو و تجهیزات برای این برنامه به همراه خود دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مراديان، مسئول دفترنهاد نمايندگي  مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي لرستان در حاشيه اعزام تيم فوريت‌هاي اورژانس ۱۱۵ به مرز مهران گفت: از حساس‌ترين مسئوليت‌ها در حوزه بهداشت و درمان، مسئوليت در   اورژانس فوريت‌هاي پزشكي  ۱۱۵است كه سرعت عمل در كار همراه با دقت باعث نجات جان بيماران می‌شودكه در نوع خود از اجر الهی برخودار است و سهل‌انگاري در ان سبب خسارات مادي و معنوي مي‌شود.
وی افزود: راهپيمايي اربعين حسيني هر سال پُررنگ‌تر از سال گذشته می‎شود و اين حركت در جهان تا كنون اين‌گونه سابقه نداشته است كه نشان از عظمت امام حسين(ع) و فرهنگ غنی عاشورا دارد كه خدمتگزاری در اربعين حسينی سعادت دنيا و آخرت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار