کد خبر: ۳۲۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 13 November 2016
به دنبال محرومیت سمیرا حیدری گراپلینگ کار و معصومه سلیمانی بانوی لرستانی و ورزشکار، مربی و داور کشتی آلیش، از حضور در میادین ورزشی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.
در فدراسیون کشتی، اخباری پیرامون محرومیت دو بانوی کشتی‌گیر از حضور در میادین ورزشی به گوش می‌رسد.
 
 
 
سمیرا حیدری گراپلینگ کار و معصومه سلیمانی ورزشکار، مربی و داور کشتی آلیش بانوان است. این دو که چندی پیش به همراه کاروان کشتی ایران به مسابقات جهانی این رشته‌ها اعزام شده بودند بعد از بازگشت به ایران هر دو به مدت شش ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.
در همین راستا خبرنگار سایت ورزش بانوان گفت‌وگویی را با مریم منظمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی ترتیب داد که متن آن در ذیل آمده است:منظمی در ابتدا گفت: این محرومیت دائمی نیست و افراد می‌توانند طبق قانون طی ده روز از صدور حکم به آن اعتراض نمایند.
بالطبع هرکسی تخلفی انجام می‌دهد می‌بایست به کمیته انضباطی برود. نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی ادامه داد: کشتی ورزش ملی ایرانیان و در بخش بانوان نوپا است. در همین راستا باید با منطق و طبق قانون پیش برویم تا این رشته پایدار بماند.
رویکرد ما اینطور است که کشتی برای بانوان ادامه‌دار باشد. باید ورزش را بر اساس اصول اخلاقی و حرفه‌ای خودش نگه داریم. اگر قرار باشد هرکسی تخلفی انجام دهد و مرجعی برای رسیدگی به آن نباشد ممکن است گریبان‌گیر سایر ورزشکاران شود.
در همین راستا با منطق و طبق قانون پیش می‌رویم تا این رشته و ورزشکارانش پایدار بمانند. وی در خصوص محرومیت سمیرا حیدری بانوی گراپلینگ کار کشورمان افزود: بحث حجاب بانوان ایرانی موضوع بسیار جدی است و جزء اصول فدراسیون کشتی می‌باشد و سمیه حیدری خود به خوبی دلیل محرومیتش را می‌داند.
به صلاح نیست با رسانه‌ای کردن این موضوعات نهال نوپای کشتی بانوان را دچار مشکل کنیم. منظمی در خصوص محرومیت داور و مربی کشتی بانوان گفت: معصومه سلیمانی که به عنوان حریف تمرینی به اردوهای تیم ملی دعوت شده بود در این اردوها وضعیت بدنی مناسبی را نداشت و با توجه به اینکه در مسابقات کشوری هم نفر پنجم شده بود، با نظر کادر فنی جزء لیست نفرات اعزامی به مسابقات قرار نگرفت.
وی ادامه داد: ما با تکیه بر مهارت داوری خانم سلیمانی و حضور منظم وی در اردوهای تمرینی، تصمیم گرفتیم به عنوان داور مسابقات همراه کاروان کشتی بانوان ایران عازم مسابقات قرقیزستان شود اما متأسفانه ایشان در محل برگزاری مسابقات جو ناخوشایندی را ایجاد کرد و اصرار داشت به عنوان آلیش کار مبارزه کند و این در حالی بود که اسامی ورزشکاران با شورای برون‌مرزی، وزارت ورزش و اتحادیه جهانی هماهنگ شده بود و به هیچ وجه امکان تغییر آن نبود.
منظمی در پایان گفت: من از روز اول هم به بانوان گفته‌ام که حفظ ارزش‌های ایرانی و اسلامی و اخلاق‌مداری بالاتر از هر رنگ مدالی است.
این خط ‌مشی فدراسیون کشتی ایران در تمامی رشته‌ها می‌باشد. کشتی ورزش پهلوانی است و کسانی را می‎طلبد که اخلاق و منش پهلوانی داشته باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار