کد خبر: ۳۲۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 15 November 2016
محمد حسین مقیمی صبح دوشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان در سخنانی اظهار داشت: سال آینده دو انتخابات بزرگ ملی و محلی در کشور برگزار می شود و باید به گونه ای اقدام کرد که از رای مردم صیانت کنیم.
وی افزود: همانطور که از داشته های مردم صیانت می کنیم باید از آرا مردم هم حمایت کنیم و به رای آنها چشم نداشته باشیم. معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: باید به گونه ای در زمینه انتخابات رفتار کنیم که بعد از انتخابات از عملکردمان راضی باشیم و مردم حس کنند که رای آنها اثر بخش بوده است. مقیمی تاکید کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد بر له یا علیه شخص و یا جریان خاصی در انتخابان از امکانات دولتی استفاده کند.
 
وی خاطر نشان کرد: ادارات نباید محل تغییر، تبدیل و جابجایی شوند بلکه باید فضا را در اختیار همه جریان ها بگذاریم. معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: امکانات و تریبون ها نباید فقط برای عده ای باشند بلکه در حوزه سیاسی هرکسی نظام را قبول دارد و در مسیر  نظام حرکت می کند می تواند در انتخابات شرکت کند. مقیمی خاطر نشان کرد: در این میان سه تاکید ویژه به فرمانداران داشته ایم که شامل بی طرفی، پایبندی و حرکت در مسیر قانون و برگزاری انتخابات خوب بود.
وی با بیان اینکه در انتخابات های آتی هم که شامل انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یک انتخابان ملی و شوراهای شهر و روستا به عنوان یک انتخابات محلی هستیم باید این موارد رعایت شود، گفت: در دولت اعتدال هرکس در مسیر نظام است، حق فعالیت در انتخابات را دارد.
معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: از انبوه سخنرانی هایی که احزاب و گروه های مختلف در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کردند در سراسر کشور فقط ۹ مورد بهم خورد که دو مورد از آنها به علت به هم خوردن سخنرانی، دو مورد به علت نیامدن سخنران و سه یا چهار مورد هم به صورت توافقی برگزار نشده است.
مقیمی ادامه داد: در همه این سخنرانی ها همه سخنرانان موافق و مخالف حضور داشتند، سخنرانی کردند و حتی از دماغ کسی خون نیامد. وی تصریح کرد: در انتخاب های آتی هم دولت مردم سالاری دینی در عرصه انتخابات را به نمایش می گذارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار