کد خبر: ۳۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 16 November 2016
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مدیریت استان لرستان به دنبال سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر ایجاد همگرایی میان گروه های مختلف همواره برای ایجاد وحدت و همگرایی در لرستان تلاش کرده است.
  سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن اجتماعات استانداری افزود: تلاش دولت تدبیر و امید آرام کردن فضای سیاسی همراه با نشاط در کشور است.
وی ایجاد فضای باز سیاسی و تقویت سرمایه های اجتماعی را از اقدامات انجام شده در حوزه سیاست استان لرستان برشمرد و گفت: طی سه سال گذشته 20 مجوز برای احزاب یا دفاتر نمایندگی آنها در استان صادر شده است.
شاهرخی افزود: زمینه تعامل با تمامی گروه های سیاسی فراهم شد و تاکنون نیز افراد مختلفی از جریان های سیاسی کشور در فضای باز و آرام سخنرانی داشته اند که این بیانگر بلوغ سیاسی احزاب و مردم است.
وی اظهار کرد: با صدور 45 مجوز جدید سازمان های مردم نهاد، این میزان در استان لرستان به 307 سمن رسیده که 140 مورد آن اجتماعی فرهنگی، 17 سمن محیط زیست، هشت مورد بهداشت، 38 مورد ورزش و جوانان، 93 مورد خیریه، 10 سمن علمی و 2 سمن عمران است.
** شبهاتی علیه دولت در برخی تریبون های عمومی ایجاد می شودوی همچنین با تاکید بر بیان خدمات دولت توسط مدیران گفت: شبهاتی در برخی تریبون های عمومی علیه دولت ایجاد می شود که مدیران وظیفه دارند واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند و در مقابل این شبهات، از دولت دفاع کنند.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه از منویات رئیس جمهوری و وزیر کشور سوء برداشت می شود، بیان کرد: حضور همه گروه ها و احزاب در بدنه دولت برخلاف شعار و سیاست های دولت است چراکه باید افرادی که برنامه های دولت را قبول دارند، فعال باشند.
** فضای باز سیاسی نوید بخش انتخابات پرشور در سال 96 استمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان همچنین گفت: هم اکنون فضای باز سیاسی در استان لرستان ایجاد شده که نویدبخش برگزاری انتخابات پرشور در سال آینده است.شاهرخی اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، مشارکت مردم لرستان 69 درصد بود و بیش از 67 درصد رای دهندگان به دکتر روحانی رای دادند.
وی ادامه داد: با مشارکت 69 درصدی مردم در انتخابات شورای اسلامی روستا سه هزار و 497 منتخب و با مشارکت 73.5 درصدی انتخابات شورای اسلامی شهر، 158 منتخب مردم معرفی شدند.
وی جمع مشارکت مردم استان لرستان در انتخابات گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا را 72 درصد عنوان کرد و افزود: رای مردم حق الناس بوده و انتخاب هیات های مومن و قانونمند از آرا مردم صیانت شده است.وی با بیان اینکه در انتخابات سال گذشته بیش از 95 درصد هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند، گفت: به رغم اینکه برخی حوزه های استان، منطقه قرمز اعلام شده بود اما انتخابات بدون کوچکترین مشکل جدی در این حوزه ها برگزار شد.
** برخی تغییرات مدیریتی لرستان خارج از اختیارات استان استوی گفت: تغییراتی در استان لرستان رخ می دهد که ردپای مخالفان دولت در آنها دیده می شود؛ این تغییرات خارج از اختیارات مدیریت لرستان است اما استان باید هزینه های آن را پرداخت کند.شاهرخی افزود: در تهران توافقاتی نسبت به برخی تغییرات در لرستان می شود که مجموعه مدیریت ارشد استان را با چالش مواجه می کند و این مجموعه مجبور به کنترل و تحمل این تغییرات است.
وی اظهار کرد: عمل کردن مدیران علیه دولت و سکوت آنها در قبال شبهه هایی که مخالفان در جامعه ایجاد می کنند، قابل قبول نیست.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: برخی تغییرات در لرستان کلید خورده و یا انجام شده که نتیجه ای جز سرخوردگی حامیان دولت در استان ندارد چراکه این تغییرات موجب یاس گروه های حامی دولت شده است.
وی مدیران را صف شکن و مسئول دفاع کامل از دولت دانست و افزود: احزاب و گروه های وزارت کشور انتظار دارند دلسوزان دولت در این استان به کار گرفته شوند.نشست شورای اداری استان لرستان روز سه شنبه با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار