کد خبر: ۳۳۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 16 November 2016
قائم مقام وزیر کشور گفت: وظیفه دولت این است که حقوق مردم را اجرا و برآورد کند و انجام این کارها را جزو اولویت‌های خود بداند.
 محمدحسین مقیمی امشب در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت معیشتی مردم کشور اظهار داشت: ما در رابطه با معیشت شرایط سختی را داریم زیرا دولت تصمیماتی را گرفته است که باید آثار آن‌ها را نیز بپذیرد، افزایش حقو‌ق‌ها که سال‌های سال قول آن داده شده بود در طول سه‌سال گذشته باید پرداخت می‌شدند.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: تمام تصمیمات گرفته‌شده‌ عملی نشده باید در این دولت اجرایی شود و از طرف دیگر اجرای تمامی این تصمیمات نیازمند پول است و درآمدهای دولت باید به سمت همین هزینه‌ها برود تا بتواند تصمیمات مجلس را عملی کند.
وی با بیان اینکه یک دولت و حکم‌رانی خوب، باید قانون را اجرایی کند، مطرح کرد: زمانی که قانون‌گذار قوانینی را تصویب می‌کند و حقوقی را برای مردم درنظر می‌گیرد وظیفه دولت این است که این حقوق را اجرا و برآورد کند و انجام این کارها را جزو اولویت‌های خود بداند.
این مسوؤل اضافه کرد: خیلی از کارهای عمرانی قبلا انجام شده است و طلب پیمانکارهای طلبکار باید پرداخت می‌شد و از طرف دیگر عمده درآمد کشور مربوط به نفت است که قیمت آن پایین آمده است یعنی درآمد نفتی دولت تقلیل یافته است.
مقیمی افزود: به‌دلیل اجرایی‌نشدن پروژه‌های عمرانی و کاهش سطح تولید مالیات مربوط به تولید نیز پایین می‌آید بنابراین درآمدهای دولت در این زمینه نیز رشد لازم را ندارد. قائم مقام وزیر کشور با تاکید به اینکه مجموعه درآمدهای دولت از فروش نفت، مالیات و سایر موارد پیش‌بینی شده در قانون با هزینه‌های کشور هم‌خوانی ندارند، تصریح کرد: دولت تصمیماتی را گرفته است که باید آن‌ها را انجام دهد و به تعهدات خود عمل کند اما مجموع درآمدهای دولت پاسخ‌گوی آن‌ها نیستند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید اقتصاد باتدبیر خود را نشان دهد، در شرایطی که درآمدها تقلیل‌یافته و هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند و دولت خود را متعهد به اجرای تصمیمات خود است در اینجا است که تدابیر اقتصادی دولت نمایان می‌شود. این مسوؤل با اشاره به مجهز کردن 500 هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان به طرح آبیاری نوین گفت: دولت در شرایطی که پول پیمانکارهای سابق را پرداخت می‌کند و دیون خود را به افراد می‌پردازد و به مردم نیز یارانه می‌دهد به تصحیح و یکپارچگی اراضی، اجرایی طرح‌های زهکشی و آماده کردن زمین‌ها برای کشت محصولات کشاورزی در خوزستان می‌پردازد.
 
مقیمی در پایان با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت تنها دو کار را می‌توانست انجام دهد، مطرح کرد: دولت می‌توانست یا کار مذکور را انجام دهد و یا پول در اختیار مردم قرار دهد و به هر کسی که می‌گفت مشکل اشتغال و مالی دارم پول دهد که این راه‌کار می‌توانست یک رضایت‌مندی را در بین افرادی که پول دریافت می‌کردند ایجاد کند، اما با این روش مشکل اقتصاد کشور حل نمی‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار