با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:
مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۳۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 16 November 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،دکتر واشقانی در مراسم افتتاح این مرکز رشد گفت: خوشبختانه استان لرستان مطابق برنامه ریزی انجام گرفته که حداقل چهار مرکز رشد تا پایان سال 95 تاسیس نماید پیش از برنامه موفق شده است که این چهار مرکز را در شهرهای خرم آباد ، بروجرد ، دورود و الیگودرز داشته باشد که از این منظر جای خشنودی است.
 
معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: زمینه کاری بسیار مناسبی در تمامی مراکز رشد وجود دارد و ایده های بسیار جالب و طرح های بسیار خوبی را در این مراکز پیگیری می کنند که در یک ارزیابی اولیه بیشتر این طرح ها در گام نخست قابلیت ثبت اختراع را دارند و به صاحبان این طرح ها تاکید شد که خلاصه طرح ها را به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال نمایند تا از مراجع ذیربط پیگیر ثبت اختراع ملی و بین المللی این طرح ها باشیم.
واشقانی افزود: از طرف دیگر با توجه به توضیحاتی که صاحبان این ایده ها بیان کردند افق بسیار روشنی برای تجاری کردن این محصولات وجود دارد و امیدواریم که در سایه همت و تلاش همکاران بتوانیم این ایده های مطرح شده را به مرحله ای برسانیم که شرکت های دانش بنیان آن تاسیس شده و پس از تاسیس محصولات آن تجاری و به بازار عرضه شوند.
دکتر واشقانی در خصوص حمایت هایی که از مخترعین به عمل می آید نیز گفت: از مخترعین هم به صورت معنوی و هم به صورت مادی حمایت می شود ، چنانچه مخترعی ثبت ملی داشته باشد در جشنواره فرهیختگان به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شده و هزینه های ثبت اختراع از محل اعتبارات دانشگاه پرداخت شده و معادل حداقل بالاترین سطح مقالات ISI جایزه نقدی دریافت خواهد کردو چنانچه اختراعی به ثبت بین المللی برسد نیز علاوه بر تقبل همه هزینه های ثبت اختراع با همکاری معاونت علمی و فناوری معادل ده میلیون تومان جایزه نقدی نیز به مخترع پرداخت می شود.
 
برگزاری جلسه شورای اداری واحد خرم آباد با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی
در این جلسه دکتر یدالله ملکی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: رویکرد امروز دانشگاه باید ارتباط نزدیکتر و بیشتر با صنعت باشد و در عرصه ورود به صنعت به سمت رقابت با دانشگاه های معتبر دنیا حرکت نماید.
 
ملکی افزود: در دوره ریاست دکتر میرزاده بحث شرکت های دانش بنیان در اولویت کاری قرار گرفته و سیاست کلی دانشگاه در راستای حرکت به سمت وابستگی کمتر به شهریه دانشجویی از طریق تاسیس شرکت های دانش بنیان درآمد زاست زیرا وابستگی بسیاری از دانشگاه های پیشرفته دنیا به شهریه دانشجویی حداکثر 20 تا 25 % است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه گفت: واقعیت این است که رسیدن به این هدف و تاسیس شرکت های دانش بنیان درآمد زا کار آسانی نیست چرا که بسیار زمان بر است و نیاز به تخصص دارد اما چنانچه بخواهیم در جهت ماموریت های اصیل دانشگاه حرکت کنیم باید به دنبال درآمد زایی از طریق شرکت های دانش بنیان بوده تا از این طریق کاهش درآمد های ناشی از افت تعداد دانشجویان را جبران نماییم زیرا دانشگاه با گستردگی و توانایی هایی که دارد این قابلیت را داراست که نقش خود را در عرصه صنعت ایفا نماید.
ملکی در ادامه با اشاره با تاسیس 4 مرکز رشد در استان لرستان اظهار امیدواری کرد که این مراکز ظرف یکسال به تایید نهایی وزارت علوم برسند.
دبیر هیأت امنای استان لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش معرفی دکتر واشقانی به عنوان معین استان های لرستان ، مرکزی و همدان از طرف ریاست دانشگاه را تصمیمی حکیمانه در جهت رفع مشکلات استان ها دانست و مهمترین مشکل ما در ارتباط با سازمان مرکزی مسأله مصوباتی است که باید از طریق کمیسیون معاملات اعلام شود .
در این جلسه دکتر رضا دریکوند معاون پژوهشی واحد خرم آبا نیز با اشاره به افتتاح مرکز رشد فناوری های نوین کشاورزی و طبیعت گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد گفت: 6 واحد فناور طی انجام مراحل اداری دراین مرکز اسقرار پیدا کرده اند که عبارتند از :تولید کود ارگانیک ، تولید و اصلاح نهال گردو، تولید پماد گیاهی ، تولید داروی تعیین جنسیت ،تولید نانو کامپوزیت ها وتولید داروی تنظیم فشار خون
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار