کد خبر: ۳۳۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 19 November 2016
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان به‌زودی در اتاق بازرگانی خرم‌آباد تشکیل می‌شود.
 به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خرم‌آباد، محمد خاکی در جلسه‌ بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان اظهار داشت: انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به‌زودی با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل می‌شود چرا که پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق همین شرکت‌ها نتیجه‌بخش‌تر است.
وی افزود:کشور ما ازنظر تولید علم جایگاه بسیار خوبی دارد و از این حیث جزو چند کشور برتر جهان هستیم اما از نظر اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم و این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌هایمان را به محصول تبدیل کنیم.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر ضرورت عارضه‌یابی این مسئله عنوان کرد: لازمه‌ پیشرفت کشورها وابسته به دانش‌بنیان بودن اقتصاد است.
وی با بیان اینکه آنچه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد عجین شدن علم و عمل است، بیان کرد: متأسفانه ما در کشور هنوز با مشکلات تولید دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و  این در حالیست که کشورهای توسعه‌یافته از این مرحله عبور کرده‌اند.
سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی دیده نشده استزهرا طهماسبی نادری مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو نیز در این جلسه مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را به دو بخش تقسیم‌ کرد و گفت: بخشی از مشکلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و بخشی دیگر مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان رشد یافته و صنعتی  است که در لرستان تعداد آن‌ها بسیار معدود است.
وی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را نیز به دودسته‌ی ملی (ناشی از برنامه‌ریزی‌های کلان کشور) و استانی(ناشی از مشکلات درون استانی) تقسیم کرد و اظهارداشت: عدم قرارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر سبز گمرکی و طولانی بودن فرایند دانش‌بنیان شدن ازجمله‌ مشکلات سطح ملی این شرکت‌هااست.
مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو  از عدم گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا بر اساس اسناد بالادستی به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات سطح ملی این شرکت‌ها اشاره و عنوان کرد: در سطح استانی باید گفت به‌صورت کلی روح حاکم بر فضای کسب‌وکار استان بر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حاکم است.
وی جزیره‌ای عمل کردن سازمان‌ها در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را از دیگر مشکلات درون‌استانی این واحدها برشمرد و بیان کرد: از طرف دیگر درزمینه‌ شرکت در مناقصه‌ها و استخدام نیروی انسانی نیز هیچ امتیازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته نمی‌شود.
طهماسبی نادری گفت: متأسفانه در زمینه‌ منابع و تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی نیز هیچ سهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته نشده است.






منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار