کد خبر: ۳۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 19 November 2016
ستان لرستان که طی سال‌های گذشته میزبانی جشنواره «آواها و نواهای رضوی»، «نماهنگ رضوی» و «تولیدات تلویزیونی رضوی» از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را عهده‌دار بوده است این‌بار میزبان چهارمین جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» شده است.
قرار است چهاردهمین جشنواره ملی «خوشنویسی رضوی» مردادماه ٩٦ هم‌زمان با دهه کرامت و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در استان لرستان برگزار شود.
این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ و خط تحریری و در دو سطح غیررقابتی و مسابقه برگزار می‌شود.
بخش ویژه اساتید (غیر رقابتی) شامل موضوعات جشنواره  و با دعوت از اساتید برجسته خوشنویسی جهت ارسال آثار به منظور شرکت در نمایشگاه برگزار می‌شود و بخش مسابقه (رقابتی) شامل موضوعات جشنواره است که سایر هنرمندان خوشنویس می‌توانند با ارسال آثار خود به دبیرخانه در این بخش شرکت نمایند.
از موضوعات این جشنواره می‎توان به سبک زندگی ایرانی با رویکرد شعار سال مقام معظم رهبری و با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات حضرت امام رضا(ع)، اشعار و دل نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی و روایات منقول از حضرات معصومین(ع) در مورد حضرت رضا(ع) اشاره کرد.هر هنرمند خوشنویس می‌تواند حداکثر ٣ اثر به آدرس lorestan.shamstoos.ir  ارسال کند و تاریخ آفرینش آثار باید سال ١٣٩٥ یا ١٣٩٦ باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار