نایب‌رییس اتاق لرستان خبر داد:
نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در جلسه‌ی بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان لرستان گفت: به زودی با حضور نمایندگان این شرکت‌ها، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در اتاق بازرگانی لرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 19 November 2016

به گزارش تابناک لرستان؛ محمد خاکی با اعلام این خبر اظهار داشت: پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق خود شرکت‌ها در قالب این انجمن نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت مفهوم دانایی و نقش آن در توسعه و بهبود زندگی بشر افزود: دانایی و دانستن یا با مطالعه حاصل می‌شود یا با پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان بر این اساس و با هدف تبدیل ایده به محصول شکل می‌گیرند.
خاکی با تاکید بر اینکه کشور ما از نظر تولید علم جایگاه بسیار خوبی دارد و از این حیث جزو چند کشور برتر جهان هستیم افزود: این در حالی است که از نظر اقتصاد دانش‌بنیان جایگاه مناسبی نداریم و این نشان می‌دهد که هنوز نتوانسته‌ایم ایده‌هایمان را به محصول تبدیل کنیم.
نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت عارضه‌یابی این مسأله بیان داشت: لازمه‌ی پیشرفت کشورها وابسته به دانش‌بنیان بودن اقتصاد است.
محمد خاکی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متاسفانه ما در کشور هنوز با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کنیم، این در حالی است که کشورهای توسعه‌یافته از این مرحله عبور کرده‌اند.
وی تصریح کرد: آنچه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد، عجین شدن علم و عمل می‌باشد.
مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو:
سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی دیده نشده است
مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو نیز در این جلسه مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را به دو بخش تقسیم‌بندی و تصریح کرد: بخشی از مشکلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و بخشی دیگر مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان رشدیافته و صنعتی می‌باشد که در لرستان تعداد آن‌ها بسیار معدود می‌باشد.
زهرا طهماسبی‌نادری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را نیز به دو دسته‌ی ملی (ناشی از برنامه‌ریزی‌های کلان کشور) و استانی(ناشی از مشکلات درون استانی) تقسیم کرد و افزود: عدم قرارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر سبز گمرکی و طولانی بودن فرایند دانش‌بنیان شدن از جمله‌ی مشکلات سطح ملی این شرکت‌هاست.
وی از عدم گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا بر اساس اسناد بالادستی به عنوان یکی دیگر از مشکلات سطح ملی این شرکت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در سطح استانی هم باید گفت به صورت کلی روح حاکم بر فضای کسب و کار استان بر شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حاکم است.
 
طهماسبی‌نادری جزیره‌ای عمل نمودن سازمان‌ها در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا را از دیگر مشکلات درون‌استانی این واحدها برشمرد و عنوان داشت: از طرف دیگر در زمینه‌ی شرکت در مناقصه‌ها، استخدام نیروی انسانی و... نیز هیچ امتیازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در نظر گرفته نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت گیاه‌دارو ماداکتو تصریح کرد: متاسفانه در زمینه‌ی منابع و تسهیلات مربوط به اقتصاد مقاومتی هم هیچ سهمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار