نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در جمع خبرنگاران، اربعین را اولین شکوفه عاشورا و جوشش چشمه محبت حسینی ذکر کرد و افزود: بعد از عاشورا اولین حادثه‌ای که شکوفا شده اربعین امام حسین (ع)بوده است این حادثه اربعین آن‌چنان در دل‌ها نفوذ کرد که همه انسان‌ها را به‌سوی خود جذب کرد.
کد خبر: ۳۳۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 21 November 2016
نماینده ولی فقیه درلرستان:
اربعین اولین شکوفه عاشورا است


نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اربعین اولین شکوفه عاشورا است.

به گزارش تابناک لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در جمع خبرنگاران، اربعین را اولین شکوفه عاشورا و جوشش چشمه محبت حسینی ذکر کرد و افزود: بعد از عاشورا اولین حادثه‌ای که شکوفا شده اربعین امام حسین بوده است این حادثه اربعین آن‌چنان در دل‌ها نفوذ کرد که همه انسان‌ها را به‌سوی خود جذب کرد.

وی در رابطه با اهمیت و ابعاد اربعین حسینی، اظهارکرد: عدد اربعین یعنی 40 در معارف دینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و این عدد در نزد صاحبان ادیان و مذاهب حالت تقدس دارد.

این مفسر قرآن‌کریم ادامه داد: در احادیث دینی ما نیز این موضوع از چند جهت مورد توجه قرار گرفته است کمااینکه کمال عقل و رشد و بلوغ فکری انسان را در 40 سالگی میدانند، اکثر پیامبران الهی در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث شده‌اند و میقات پیامبران برای عبادت 40 روز بوده است.

وی ادامه داد: اهل عرفان و سیر و سلوک برای رسیدن به مقامات عرفانی و الهی برای خودشان چله‌نشینی دارند 40 روز انتخاب می‌کنند و معتقدند انسان عارف باید مراتب چهل‌گانه را طی کند تا به مقام کمال برسد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: در مباحث اخلاقی و تربیتی نیز عدد اربعین یا چهل اهمیت خاصی دارد برای چهل مؤمن در نماز شب دعا میکنند، اگر چهل مؤمن برای شخصی دعا کنند خدا دعای آن‌ها را اجابت می‌کند.

نماینده ولیفقیه در لرستان اضافه کرد: در نهضت عاشورا نیز اربعین جایگاه ویژه‌ای دارد در روایت داریم آسمان و زمین در مصیبت امام حسین(ع) چهل شبانه‌روز گریه کردند و اشک ریختند.

وی به مراجعت اسرای کربلا از شام به کربلا در چهلمین روز پس از حادثه عاشورا اشاره و اظهارکرد: اولین جهتی که بر اهمیت اربعین دلالت می‌کند همین بازگشت اسرا به کربلا چهل روز پس از شهادت امام حسین(ع) است لذا عدد اربعین مقدس است و از ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

نماینده ولیفقیه در لرستان زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) را بهترین نوع زیارت دانست و گفت: زیارت امام حسین(ع)به‌عنوان انسان کامل، امام معصوم و ولی خدا از فضیلت و ثواب فوق‌العاده ای برخوردار است کمااینکه اگر این زیارت در روز اربعین باشد اهمیت و فضیلت آن بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: شیخ صدوق در رابطه با فضیلت و ثواب زیارت امام حسین(ع) 52 روایت نقل کرده است از جمله این‌که امام رضا(ع)فرموده است: «هر کس امام حسین(ع) را در کنار شط فرات زیارت کند مانند آن است که خدا را در بالای عرش الهی زیارت کرده است چراکه زیارت امام حسین(ع)زیارت خداست» و نیز امام صادق(ع) فرموده است: «هر کس امام حسین(ع) را زیارت کند در حالی‌که او را شناخته است خداوند متعال ثواب 25 حج را در اعمال او می‌نویسد

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری اینکه زیارت کردن امام حسین(ع) با پای پیاده فضیلت و ثواب فراوانی دارد، گفت: امام صادق(ع) فرموده است: «کسی‌که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند بابت هر قدمی که برمی‌دارد برای او یک حسنه می‌نویسد و یک سیئه و بدی را از اعمال او پاک می‌کند و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.خداوند او را جزء صالحین قرار می‌دهد و از سوی خدا یک ندایی می‌رسد که ای زائر حسین اعمالت را از سر بگیر خداوند تمام گناهانت را بخشیده است.»

امام جمعه خرم‌‌آباد با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در اربعین فضیلت فراوانی دارد و در احادیثی که از امام حسن ‌عسگری(ع) در دست است یکی‌از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین ذکر شده است، اظهارکرد: در اربعین با تدبیر الهی و با اقدام خاندان اهل‌بیت(ع)یاد نهضت حسینی برای همیشه در دل‌ها زنده ماند اربعین سبب زنده ماندن قیام امام حسین(ع) شد و سبب شد حادثه عاشورا در دل‌ها زنده بماند و همچنان در جوش و خروش باشد.

آیت‌الله میرعمادی با یادآوری اینکه اربعین استمرار نهضت ظلم‌ستیزانه امام حسین(ع) است، افزود: کاری که امام حسین(ع) آغاز کرده بود در اربعین شکوفا شد کمااینکه حرکت امام حسین(ع) یک حرکت دینی برای اقامه عدل بوده است.

وی اضافه کرد: اگر اسارت اهل‌بیت(ع)، خطبه‌های حضرت زینب‌کبری(س) و امام سجاد(ع) در کوفه و شام نبود، و اگر حرکت اسرای اهل‌بیت(ع) به کربلا نبود حرکت و قیام و نهضت امام حسین(ع) به فراموشی سپرده میشد و از بین میرفت.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که دشمن دنبال این بود نام، قیام و نهضت امام حسین(ع) را محو کند، گفت: اربعین نام امام حسین(ع) را ماندگار و نهضت او را شکوفا و یاد و خاطره امام را در دل‌ها زنده کرد اگر اربعین نبود قیام امام حسین ابتر می‌ماند خداوند متعال اراده کرده و جابر و اهل‌بیت امام حسین(ع) در اربعین به کربلا می‌آیند تا پیام امام حسین(ع) را به جهانیان برسانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید اربعین هر سال تکرار شود چراکه امام حسین(ع) متعلق به جهان بشریت و اسوه و الگویی برای جهانیان است، اظهارکرد: امام حسین(ع)به‌عنوان امام معصوم در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد لذا روش و منش و سیره حسینی باید زنده بماند، اربعین و عاشورا باید تکرار شود تا این حرکت عظیم الهی امام حسین(ع) که آغاز کرده جاودان بماند.

وی افزود: در روایت است زائری که می‌خواهد امام حسین(ع) را زیارت کند اگر با پای پیاده می‌رود با همین صورت گرد و غبار به زیارت امام حسین(ع) برود و نیازی نیست برای زیارت غسل کند.

منبع:تابناک لرستان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار