مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت:در شهرستانهای کوهدشت و دلفان با کمبود مسجد روبه‌رو هستیم که باید در راستای ساخت مسجد دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند تا در مکان‌هایی که مسجد نیست اقدام به ساخت مسجد شود.
کد خبر: ۳۳۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 27 November 2016

 به گزارش تابناک لرستان ،حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان لرستان کمبود دو هزار و 200 مسجد داریم و 30 درصد از مساجدی که وجود دارد فرسوده‌اند، نیاز به مرمت و بازسازی دارند و بااعتبار کمی که در اختیارداریم مرمت و بازسازی آن‌ها به شکل ایده آل انجام نمی‌شود.

 

وی افزود: در شهرستانهای کوهدشت و دلفان با کمبود مسجد روبه‌رو هستیم که باید در راستای ساخت مسجد دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند تا در مکان‌هایی که مسجد نیست اقدام به ساخت مسجد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان عنوان کرد: ساخت 15 مسجد در دستور کار است که در دهه وقف این مساجد در مساحت‌های100 متر کلنگ زنی می‌شود.

وی بابیان اینکه درون مساجد باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و نسل جوان به حضور در مساجد تشویق شوند تصریح کرد: در راستای فرهنگ قرآن طرح تربیت حافظان قرآن هرساله در دستور کار است و 10 هزار حافظ و قاری قرآن در استان تحصیل می‌کنند.

خاکباز بیان کرد: بحث قرآنی در استان مهجور است و در استان سیلی خوره اعتبارات حوزه قرآنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در جهت پروژه‌های موقوفات سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد و بخش خصوصی در این زمینه ورود می‌کند، یک پاساژ تجاری در شهرستان بروجرد ایجادشده که سرمایه‌گذار دو میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: در راستای پروژه‌های عمرانی تاکنون دو میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است؛ تمام هزینه‌هایی که برای موقوفات می‌شود از درآمدهای موقوفات و امامزادگان است.

وی بابیان اینکه درآمد امامزادگان در سه بخش فرهنگی، مدیریتی و عمرانی هزینه می‌شود اظهار داشت: متولیان و خادمان امامزادگان از سلامت و صلابت خاصی برخوردار هستند، دوربین‌های مداربسته در امامزادگان شاخص استان لرستان راه‌اندازی شده است و از طریق حراست و بازرسی بر کار خدام امامزادگان نظارت می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار