شهردارخرم آباد خبر داد:
شهردارخرم آباد از احداث و ساماندهی کانال‌های سطح شهر به منظور دفع آب‌های سطحی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 04 December 2016

به گزارش تابناک لرستان «یحیی عیدی بیرانوند » با تاکید بر ضرورت رفع مشکل کانال‌های دفع آب‌های سطحی، اظهار کرد: درهمین زمینه ستادی متشکل از کارشناسان، مشاوران، مدیران مناطق، نماینده استاندار، آبفا و برخی ازمدیران سازمان‌ها تشکیل شد.
وی افزود: برای مدیریت دفع آب‌های سطحی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند‌مدت طراحی شده است. دربرنامه کوتاه مدت قرار است ساماندهی کانال‌های شش نقطه از شهر که دچار آبگرفتگی شده‌اند انجام شود. 
 
 
همچنین در این برنامه کانال‌های سطحی که از ظرفیت کمتری برخوردار هستند سبک‌سازی می‌شوند.
ین مسئول ادامه داد: در واقع آب این کانال‌ها به سمت کانال‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند هدایت می‌شود.
شهردار اتصال کانال دفع آب‌های سطحی جلال احمد به خرم‌رود را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت عنوان کرد.عیدی بیرانوند در خصوص زمان مورد نیاز برای اجرای برنامه کوتاه‌مدت در خصوص دفع آب‌های سطحی هم بیان کرد: قرار است ظرف 20 روز این کار به اتمام برسد.
وی درباره تامین اعتبار مورد نیاز برای برنامه گفت: این اعتبار از محل اعتبارات شهرداری تامین می‌شود و به رقم قابل توجهی نیاز ندارد.
شهردار خرم‌آباد درباره برنامه میان مدت هم توضیح داد: بررسی کانال کشی‌ها در برخی مناطق شهر هم از جمله کارهایی است که دربرنامه میان مدت برای ساماندهی دفع آب‌های سطحی قرار است انجام شود. 
ما دربرنامه میان مدت کوتاه کردن کانال‌های سطح شهر را در راستای دفع هرچه بهتر آب‌های سطحی در دستورکار قرار می‌دهیم.
این مقام مسئول گفت : اجرای برنامه بلند مدت شامل طرح جامع مطالعات آب‌های سطحی است که نیازمند مساعدت استانداری برای تامین اعتبار مورد نیاز آن هستیم.شهردار با اشاره به این مطلب که خرم آباد در یک دره قرار دارد، اظهار کرد: همین موضوع موجب شده است با مشکل آب‌های سطحی و هجوم روان‌آب‌ها به سمت شهر روبه‌رو باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار