مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت : در حال حاضر 10 پژوهش سرای دانش آموزی در این استان فعال است.
کد خبر: ۳۳۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 04 December 2016
به گزارش روز تابناک لرستان از روابط عمومی اموزش و پرورش لرستان گودرز کریمی فر افزود: : ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد خلاقیت ها و ارتقای دانش وتوانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادهای آنان فراهم نماید یکی از اهداف اساسی آموزش وپرورش است.
وی بیان کرد : در این راستا پژوهش سراهای استان با رویکرد حمایت از طرح ها و ابتکارات دانش بنیان و کارآفرین تلاش می کنند تا بستر تحقیق و پژوهش را برای دانش آموزان علاقمند و مستعد فراهم کنند.
 
به گفته وی پژوهش در جهان امروز به عنوان پایة پیشرفت و توسعه جوامع مطرح است و پیشرفت های همه جانبه هم زاییده پژوهش های گسترده علمی می باشد.
کریمی فر افزود: آموزش و پرورش در راستای حمایت از امر پژوهش و تربیت مربیان پژوهشگر و ارتباط بین نظام آموزشی با نظام پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشکده تعلیم و تربیت را راه اندازی کرده تا بتواند با مدد گرفتن از نیروهای متخصص و دانشگاهی به اعتبارسنجی فعالیت ها و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت کمک کند.
کریمی فر رویکرد این پژوهشکده را بومی سازی مطالعات پژوهشی در زمینه های آموزشی عنوان کرد و افزود : انجام پژوهش های علمی ، آموزشی در زمینه تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش از جمله اهداف دیگری است که در این پژوهشکده مورد توجه قرار می گیرد.
وی از طرح معلم پژوهنده در سطح مدارس به عنوان اقدام دیگر آموزش و پرورش یاد کردو گفت:به منظور ترغیب به حل مسائل آموزشی و تربیتی از طریق پژوهش در عمل ، توسعه اندیشه پژوهشگری در بین معلمان و کارکنان، بهره گیری از تجارب معلمان پژوهنده و نوآور و ارج نهادن به فعالیت های پژوهشی برنامه معلم پژوهنده در سطح مدارس اجرا می شود که از طریق آن همکاران فرهنگی می توانند به اقدام پژوهی در کلاس های درس و مدارس بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار