کد خبر: ۳۴۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 23 December 2016
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان از در دست احداث بودن ۱۵ پروژه کتابخانه عمومی در استان خبر د
 
علی جهان آرا در دیدار با شهردار خرم‌آباد، اظهار کرد: 1۵ پروژه احداث کتابخانه عمومی در سطح استان در دستور کار است که ۵ پروژه آن مربوط به خرم‌آباد و حومه آن است. وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۴ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی فعال در استان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد پرسنل نهاد کتابخانه‌ها نیز در مجموع ۱۱۲ نفر است که نزدیک به نیمی از آنها دارای مدرک تخصصی کتابداری هستند.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌های لرستان با نهاد کتابخانه‌ها، افزود: معمولا شهرداران با نهاد کتابخانه‌ها ارتباط نزدیکی ندارند و اکثر شهرداری‌ها از پرداخت سهمیه نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی ابا دارند. جهان آرا با تقدیر از خدمات شهردار در راستای توسعه خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: شهردار خرم‌آباد را به عنوان یک مدیر پرتلاش، پرکار  و یک چهره عمرانی می‌شناسیم ولی امروز و با حضور در نهاد کتابخانه‌ها از چهره فرهنگی ایشان نیز رونمایی شد.
 
وی با اشاره به عزم نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین شهروندان، بیان کرد: شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد و شهروند خوب را مطالعه و کتابخوانی می‌سازد.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان لرستان ادامه داد: بدون شک ارتقای آگاهی شهروندان زمینه ساز توسعه و تعالی جامعه شهری می‌شود و ما در این زمینه برنامه‌های متعددی را در دستور کار دار
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار