کد خبر: ۳۴۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 24 December 2016
مرحله دوم آزاد سازی حریم رودخانه کهمان شهرستان سلسله روز شنبه براساس دستور قضایی و با حضور دادستان این شهرستان اجرا شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله در جمع خبرنگاران گفت: آزادسازی حریم رودخانه کهمان در قالب 3 مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن با مسافت حدود 8 کیلومتر آذر 95 به پایان رسید و اکنون در حال اجرای مرحله دوم آن به طول حدود 8 کیلومتر و به مساحت 12 هکتار هستیم.
محسن همتی در خصوص اجرای مرحله سوم این طرح گفت: بعد از اتمام کارشناسی ادارات مرتبط و اعلام نظر مسئولان، در آینده نزدیک، شاهد اجرای مرحله پایانی این طرح خواهیم بود.وی در رابطه با چگونگی شناسایی مالکین و مراحل صدور حکم قضایی گفت: رسیدگی به این پرونده از یک سال پیش و با همکاری کارشناسان ادارات آب منطقه ای، منابع طبیعی و استعلام از اداره ثبت آغاز شد.
وی گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد هیچ کدام از متجاوزان سند رسمی در دست ندارند و این تصرف ها که به صورت عرفی در منطقه انجام می شده، موجب بروز یک نوع احساس مالکیت در این منطقه شده است.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله با تاکید بر اهمیت مرحله پس از آزادسازی حریم رودخانه کهمان افزود: انتظار ما از ادارات مربوطه این است که پس از پایان طرح بلافاصله زمینه های جذب و حضور گردشگران در این منطقه خوش آب و هوا فراهم کنند، زیرا که این مسئله در دراز مدت به نفع اهالی است و سرمایه فراوانی را به چرخه اقتصاد شهرستان سلسله وارد می کند.محسن همتی گفت: با توجه به گزارش ادارات مرتبط با این پرونده، صرف کنندگان ، خساراتی را به منابع ملی وارد کرده اند که بر اساس میزان این خسارات، جریمه های متناسب نیز برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
 
رئیس دادگستری شهرستان سلسله گفت: رفع تصرف از تمامی اراضی شهرستان سلسله در دستور کار قرار دارد که اولین گام آزاد سازی حریم رودخانه کهمان است.
 
وی افزود: متاسفانه در گذشته از سوی مسئولان وقت، در بحث نظارت و هرآنچه را که قانون برای آنها به عنوان وظیفه تعیین کرده بود کوتاهی صورت گرفت که این مسئله موجب افزایش تصرفاتی شد که اکنون شاهد آن هستیم.رئیس دادگستری شهرستان سلسله گفت: تصرف این منطقه باعث شد تا فرصت استفاده از مردم گرفته شود و حتی در مواردی شاهد فروش این زمین ها از سوی متصرفان بودیم.
 
این در حالی است که بیشتراین تصرفات مربوط به مردم روستاهای اطراف نیست و گاها شاهد وجود متصرفان حتی در خارج از شهرستان هستیم.منطقه «کهمان» یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و شهرستان سلسله است که باوجود سراب‌های خروشان همواره پذیرای خیل عظیم گردشگران است اما همین ظرفیت بکر سبب شده تا متأسفانه برخی از سودجویان اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه آن کنند تا آنجا که افراد سودجو با حصارکشی در این منطقه جایی برای تفریح و تفرج گردشگران باقی نگذاشته بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار