کد خبر: ۳۵۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 28 December 2016
نایب رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: در 9ماهه نخست امسال رشد نرخ صادرات لرستان نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش داشته است.
  حسین سلاح ورزی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان لرستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان با بیان اینکه با حمایت بخش خصوصی روند صعودی صادرات باید تداوم یابد، افزود: پایین ترین نرخ تسهیلاتی مربوط به تسهیلات صادرات بود که بیشترین یارانه در این بخش اعطا می شود.
وی با اشاره به اینکه صادر کننده برای صادرات نیاز به سرمایه در گردش دارد، گفت: اتاق بازرگانی واسطه بین بخش خصوصی و حاکمیت است.نائب رئیس اتاق بازرگانی کشورتوسعه صادرات در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر فعالیت بخش خصوصی از برنامه های اتاق بازرگانی خواند و افزود: توسعه صادرات غیرنفتی بر توسعه اقتصادی کشورها تاثیر مستقیم دارد.
وی اظهار کرد: کارگاه آموزشی در حوزه توانمندسازی و شناسایی بازارهای جدید هدف برای رشد توسعه صادرات در استان از اقدامات انجام شده می باشند.سلاح ورزی افزود: بعد از تلاش 6 ماهه در اتاق بازرگانی، دستورالعمل استرداد نحوه صادرات صادرکنندگان اصلاح شده است.وی گفت: برای توسعه پایدار اقتصادی باید درآمدهای صادرات غیرنفتی در کشور و استان افزایش یابد.
در این آیین از شرکت سیمان دورود، شیشه لرستان، صبا ظرف آبسا، آهک صنعتی و هیدراته لرستان، شرکت شیر پگاه لرستان، شرکت بهروان لرستان، داروسازی داملران، شرکت آسا سنگ، شرکت پیشگامان صادرات، شرکت بازرگانی محمد باقری، شرکت بازرگانی فاوا تجارت آسیا با اهدای لوح و تندیس به عنوان صادر کنندگان نمونه تقدیر به عمل آمد.همچنین در این آیین از صادرکنندگان فعال امسال استان لرستان از جمله شرکت داروسازی اکسیر، صنایع فروآلیاژ ایران، صدر فولاد، سامان کاشی، کاشی جم، شرکت آریا گچ، شرکت رازک الیگودرز و تعاونی سپهر تقدیر شد.
در این آیین از شمس ‌الدین پیام از استانداری لرستان، جواد نوروزیان از گمرک لرستان، آتوسا چگنی از اتاق بازرگانی خرم ‌آباد، محمدرضا موقتی از داروسازی اکسیر بروجرد، داود بهمن ‌نژاد از شرکت سیمان دورود، علی محمدی ‌فر از شرکت شیر پگاه لرستان و سید خسرو سهرابی از اتاق تعاون استان به عنوان کارشناسان برگزیده در امر صادرات لرستان در سال جاری تقدیر به عمل آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار