کد خبر: ۳۵۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 28 December 2016
جشنواره آیین های سرزمین من ظهر چهارشنبه در آموزشکده فنی و حرفه ای سما بروجرد برگزار شد.
دبیر برپایی این جشنواره روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا گفت: این جشنواره با هدف انتقال فرهنگ های بومی و اصیل ایرانی و محلی به نسل امروز باهمکاری مدرسه ابتدایی پسرانه سما برگزار شد.شهرام شهبازی افزود: این جشنواره در بخش های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی، احیا موسیقی سنتی، احیا بازی های سنتی و بومی، ارائه اشعار با لهجه بروجردی، ترویج صنایع دستی وگردشگری، معرفی آثار فرهنگی و صنایع دستی ویژه بروجرد مانند صنعت ورشو، جاجیم بافی انجام شده است.
وی اظهار کرد: در کنار این جشنواره نمایشگاه غذای سالم با هدف ترغیب وتشویق بیشتردانش آموزان به مصرف غذاهای سالم و بومی و معرفی ضررهای انواع فست فودها و غذاهای ناسالم برپا شد.
دبیر برپایی جشنواره اضافه کرد: توسعه فرهنگی منجربه خود باوری جامعه شده و توانائی های بالقوه و خلاق انسان را در زمینه فرهنگی شکوفا می کند.
شهبازی بیان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی با عنوان آیین های سرزمین من موجب می شود تا دانش آموزان، نوجوانان وجوانان پیرامون سنت های سرزمین خود به تحقیق پرداخته و در احیا واستفاده ازاین ظرفیت ها و پتانسیل ها گام های بلند وموثری درآینده بردارند.
 
در این آیین دکتر نیک روان معاونت دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد اضافه کرد: حفظ ارزش ها و سنت های اصیل وهمچنین انتقال آنها به نسل های بعدی مهم و قابل توجه است.همچنین شهاب روزبهانی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری اینگونه مراسم در مدارس و شناسایی مولفه های فرهنگی امری مثبت ویکی از وظایف مهم آموزش و پرورش است اجرای این جشنواره یکی از راه های انتقال فرهنگ اصیل دینی و سنتی ایران اسلامی به نسل های بعدی است.
همچنین در این آیین اعضای انجمن مدرسه آقای سمیعی نیز در خصوص توجه به فرهنگ استفاده از تغذیه سالم ایرانی مطالبی را بیان کردند.به گزارش ایرنا، دراین جشنواره که با حضور برخی از مسئولان دانشگاه آزاد و سما واحد بروجرد و اولیا و مربیان برگزار شد برنامه هایی موسیقی، شعر، سرود و نمایش به عنوان برنامه های جانبی این جشنواره اجرا شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار