استاندارلرستان:
متأسفانه بعد از 37 سال هنوز در استان محرومیت وجود دارد و نواقصی هست که باید بیان شود اما بایستی گفت که چه اقدامتی انجام شده و حال وضعیت ما چگونه است
کد خبر: ۳۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 02 January 2017
ابه گزارش خبرگزاری تابناک لرستان ؛ستاندار لرستان گفت: نگذاریم اقتصاد مقاومتی خصولتی شود. ب مهندس هوشنگ بازوند در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: متأسفانه بعد از 37 سال هنوز در استان محرومیت وجود دارد و نواقصی هست که باید بیان شود اما بایستی گفت که چه اقدامتی انجام شده و حال وضعیت ما چگونه است.
وی اضافه کرد: ضعف‌ها باید مطرح و واقعیات گفته شود و اقداماتی که در راستای بهبود آنها انجام شده نیز می‌بایست مطرح شود.
 
بازوند ادامه داد: توقع داریم صدا و سیما پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را به نقد و چالش بکشاند و کارهای بزرگی که نیز انجام شده بیان شوند. استاندار لرستان با بیان اینکه باید عملکرد دستگاه‌ها گزارش داده شود، افزود: در حال حاضر سه سد رودبار، حوضیان و تاج‌امیر را در راستای اقتصاد مقاومتی داریم که هم اکنون حوضیان افتتاح و رودبار آبگیری شده است.
سد تاج‌امیر نیز به صورت شبانه‌روزی در آن کار می‌شود. وی بیان کرد: در زمینه گازرسانی کار فوق‌العاده‌ای در استان انجام شده است.
تا سال 92 حدود 327 روستا گازدار شده بودند اما حال به 934 روستا رسیده‌اند.
 
بازوند اظهار کرد: فرودگاه خرم‌آباد یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار جدی بود که در 103 روز باند آن ساخته شد.
حدود 92 هزار تن آسفالت در این مدت ریخته شد و سه مهندس روی آن نظارت و کنترل داشت. فرودگاه نقطه ضعفی بود که با تلاش و پیگیری به سرانجام رسید. استاندار لرستان یادآور شد: در سال 92 حوادث خروج از ریل راه‌آهن زیادی داشتیم که 650 میلیارد تومان هزینه بهسازی آن کردیم.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی برنامه بلندمدتی برای کشور است برای همین یک سال برنامه ششم عقب افتاد تا رویکرد اقتصاد مقاومتی در آن لحاظ شود.
بازوند با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی علمی جدید و نوین است، افزود: همه کشورها از این علم استفاده می‌کنند و تمام اقتصاددانان برای اجرای این برنامه به اجماع رسیده‌اند.
استاندار لرستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، گفت: نباید بگذاریم سرنوشت اقتصاد مقاومتی به اصل 44 تبدیل شود. این اصل می‌توانست تحول بزرگی در اقتصاد کشور به وجود آورد اما خصولتی شد و کاری از پیش نبرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار