کد خبر: ۳۵۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 02 January 2017
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: به دنبال انعکاس خبر خانواده ای که در کیلومتر پنج جاده خرم آباد - بروجرد در یک چادر پلاستیکی سکونت دارند، اقدام لازم برای بررسی و ساماندهی وضعیت این خانواده انجام شد. 
غلامرضا آقامیرزایی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: به محض اطلاع از موضوع، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی به محل اعزام شدند که یک خانم حدود 35 ساله و سه فرزند 2، چهار و هشت ساله را مشاهده کردند که زیر یک چادر به طرز بسیار نامناسبی سکونت داشتند.
وی گفت: با توجه به مشکوک بودن مادر و بچه ها به اعتیاد به مواد مخدر با دستور قضایی این افراد توسط ماموران شهرداری و نیروی انتظامی به مرکز نگهداری از زنان متجاهر و معتاد خرم آباد منتقل شدند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان افزود: پس از غربالگری (انجام آزمایش عدم اعتیاد) در خصوص این افراد تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود: اگر مادر معتاد باشد به مدت سه تا 6 ماه در مرکز نگهداری از معتادان نگهداری و پس از سم زدایی برای انجام اقدامات بعدی به مراکز بهزیستی تحویل داده می شوند. آقامیرزایی با بیان اینکه کودکان نیز ابتدا باید غربالگری شوند، گفت: کودکان در صورت داشتن اعتیاد برای سم زدایی تحویل بیمارستان اعصاب و روان می شوند، سپس به مدت حداقل 20 روز در بیمارستان بستری و سم زدایی خواهند شد.
وی افزود: این کودکان پس از طی دوره سم زدایی با دستور قضایی باعنوان کودک بد سرپرست تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: اگر کودکان معتاد نباشند همان لحظه اول تحویل مراکز شبه خانواده بهزیستی می شوند و تا زمانی که پدر و مادر آنها شرایط نگهداری فرزندان را نداشته باشند در این مراکز نگهداری خواهند شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار