استاندار لرستان"
اسب‌دوانی چند سال پیش متوقف شده است و زمینی را که متعلق به لرستان است به نام یک شرکت سند خورده است که این موضوع قابل پذیرش نیست، زیرا این زیرساخت متعلق به مردم است
کد خبر: ۳۵۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 06 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک  لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای عالی ورزش استان لرستان ضمن تاکید بر اینکه باید چالش‌های ورزش و ورزشکاران استان برطرف شوند، اظهار داشت: نباید توقع داشت که دیگری مشکلات استان را حل کند و باید مشکلات استان به ویژه چالش‌های ورزش را خودمان حل کنیم.
 
استاندار لرستان ادامه داد: ورزشکاران سرمایه‌های بزرگ استان هستند و باید در برابر تهدیدهای فراوان اجتماعی حفظ شوند. وی با بیان اینکه تا زمانی که بخش خصوصی دراستان نهادینه نشود مدیران دستگاه‌های اجرایی باید جور آن را بکشند، در پاسخ به سخنان وفایی عضو شورای شهر خرم‌آباد مبنی بر اینکه سرانه درآمدی شهرداری پایین است، گفت: مگر شما نمی‌دانستید که اگر وارد شورا بشوید سرانه درآمدی شهرداری پایین است؟ 42 هیئت ورزشی در استان وجود دارد آیا شهرداری مرکز استان نمی‌تواند از یکی از آن‌ها را حمایت کند؟ این مسوؤل ادامه داد: من به عنوان استاندار نمی‌توانم به جامعه فوتبال بگویم مشکلات فوتبال به من ربطی ندارد، گرچه اگر در این راستا اقدامی انجام ندهم مورد بازخواست قرار نمی‌گیرم.
بازوند از متقبل شدن 50 درصد از هزینه‌های تیم دسته یک فوتبال خیبر خرم‌آباد توسط یک اسپانسر خبر داد و مطرح کرد: استان در رابطه با زیرساخت‌های ورزش دارای مشکل است ولی خوشبختانه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه سرانه ورزشی استان از 49 سانتی متر به 55 سانتی متر رسیده است، تاکید کرد: به ازای افزایش یک سانت سرانه ورزشی برای جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان به 11 میلیارد تومان پول نیاز است. وی درخصوص رفتن ورزشکاران لرستانی به استان‌های دیگر کشور گفت: رفتن آن‌ها به منزله پیشرفت کردن ورزشکاران است و نشان می‌دهد که لرستان سرزمین بااستعدادی در زمینه ورزش است.
 
این مسوؤل با اشاره به بازپس گرفتن مالکیت میدان اسب‌دوانی خرم‌آباد از بخس خصوصی به اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان شد: اسب‌دوانی چند سال پیش متوقف شده است و زمینی را که متعلق به لرستان است به نام یک شرکت سند خورده است که این موضوع قابل پذیرش نیست، زیرا این زیرساخت متعلق به مردم است.
 
بازوند خطاب به مسوولان استان گفت: هزینه کردن در ورزش نگران‌کننده نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است، زیرا ورزشکاران الگوهای جامعه هستند. گفتنی است استاندار لرستان در این جلسه مصوب کرد که طی کارگروهی هر کدام از 42 هیئت ورزشی استان تحت پوشش یکی از دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرند.
 
بازوند مصوب کرد که شهرداری‌های شهرستان‌های استان از خیرین ورزشی که جهت ساخت سالن‌های ورزشی اقدام می‌کنند نباید عوارض و هزینه پروانه ساخت دریافت کنند و زمین‌های رایگان در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، به خیرین ورزشی تسهیلات با سود کم داده می‌شود.
وی در پایان مصوب کرد که 50 درصد معادل یک میلیارد و 150 میلیون تومان از تمام هزینه مورد نیاز جهت شرکت ورزشکاران لرستانی در مسابقات آسیایی 2018 و المپیک 2020 از اعتبارات داخلی پرداخت شود و 50 درصد مابقی از اعتبارات ملی تامین شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار