کد خبر: ۳۵۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 08 January 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:بنا بر اعتقاد شهید مطهری، حاکمیت قانون و پرهیز از رفتارهای خودسرانه از شاخصه های جامعه قرآنی بشمار می رود.
حجت الاسلام حمیدرضا حنان روز یکشنبه در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت استان در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: امروز بشر بیش از هر زمان دیگری نیازمند عمل به قرآن کریم است چراکه چالش و بحران های متفاوتی به دلیل خلا معنویت در میان جوامع ایجاد شده است.
وی با اشاره به چالش های علمی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی امروز گفت: چالش علمی به دلیل نگاه تجربه گرایی و بدون در نظر گرفتن خالق و مخلوق و چالش سیاسی با نگاه جدایی دین از سیاست، بشر را با خلا بزرگی مواجه کرده است.
وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص مشخصه های یک جامعه قرآنی اظهار کرد: باید برای عبور از چالش ها، این شاخص ها را در جامعه دینی تحقق بخشید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گسترش عدالت، برقراری امنیت و آرامش روحی را زیربنای رشد تفکر در هر جامعه دانست و افزود: حقیقت و آرمان گرایی، اخلاص در امور فردی و اجتماعی و پرهیز از ریا و دروغ از دیگر مشخصه های جامعه قرآنی عنوان شده است.
حجت الاسلام حنان اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید بیشترین هزینه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حوزه قرآن و عترت و برای تقویت و حمایت از موسسات قرآنی بوده است.
وی تاکید کرد: بر خلاف برگزاری کنسرت های بسیار در استان که موجب شده لرستان لقب' پایتخت کنسرت ها' را دریافت کند، هیچگونه هزینه و یا درآمدی از محل این کنسرت ها مربوط به این اداره کل نبوده است.
در این مراسم از برگزیدگان 10 جشنواره فرهنگی - هنری هفته قرآن و عترت لرستان با حضور اصغر امیر نیا مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.ایرنا لرستان نیز در این جشنواره موفق به کسب رتبه دوم رسانه های دیجیتال شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار