کد خبر: ۳۵۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 08 January 2017
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: تاکنون موردی مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های شهرستان بروجرد مشاهده نشده است.
محمدرضا جباری با اشاره به انتشار برخی شایعات در خصوص وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های این شهرستان اظهار داشت: با شیوع این بیماری در استان لرستان تعدادی لاشه که مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود دریکی از مرغداری‌های بروجرد ضبط و برای آزمایش به تهران منتقل شد که خوشبختانه نتیجه آزمایشات منفی بود و نمونه‌های ارسالی مشکلی ازنظر ابتلا به این بیماری نداشتند.
وی بابیان اینکه تمامی مرغداری‌های شهرستان بروجرد تحت کنترل و نظارت دقیق هستند، افزود: تاکنون موردی مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های شهرستان بروجرد مشاهده نشده و مراقبت‌ها، واکسیناسیون‌ها و سرکشی‌ها به‌صورت مداوم در حال انجام است و تا به امروز مسئله خاصی وجود نداشته است.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد به شهروندان این شهرستان نیز اطمینان خاطر داد که مرغ‌هایی که به کشتارگاه می‌روند و بسته‌بندی کشتارگاه‌های معتبر رادارند زیر نظر کارشناس دامپزشکی کشتار شده و تماماً تحت نظارت و کنترل است و هیچ‌گونه نگرانی در خصوص مصرف مرغ‌های بسته‌بندی‌شده موجود در بازار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: البته شهروندانی که اقدام به تهیه مرغ از مبادی غیرمجاز دیگری غیر از کشتارگاه‌های مجاز می‌کنند باید بدانند که تعهد و تضمینی در سلامت این مرغ‌ها وجود ندارد و اگر مرغ از مراکز مجاز عرضه و خریداری شود هیچ‌گونه نگرانی در سلامت آن‌ها وجود ندارد. جباری به معدوم‌سازی بیش از 26 هزار کیلوگرم مرغ در طول 9 ماهه گذشته از امسال در سطح مرغداری‌های این شهرستان اشاره و عنوان کرد: این میزان لاشه مرغ به دلیل وجود برخی بیماری‌های شایع همچون عدم رشد کافی و یا بیماری‌های دیگری که در یک گله به‌صورت شایع وجود دارد معدوم‌سازی شده و این امری طبیعی است و ممکن است 200 تا 300 لاشه در یک مرغداری ضبط شود که این تعداد فاسد نیستند بلکه بیماری‌های شایع پرندگان رادارند که خطری درمجموع ندارد.
وی با رد ادعای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وقوع جزام مرغی و پای گوشتی در مرغداری‌های این شهرستان گفت: وقوع این بیماری‌ها از اساس کذب است و تاکنون چنین مواردی در هیچ‌کدام از مرغداری‌های بروجرد مشاهده نشده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار