کد خبر: ۳۵۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 09 January 2017
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش لرستان گفت :جشنواره علمی ،پژوهشی جابر ابن حیان با حضور 70 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی این استان آغاز شد.
باقر توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :در حال حاضر مرحله شهرستان و مناطق این جشنواره علمی و پژوهشی درسطح استان آغاز شده است.وی ادامه داد : مرحله استانی جشنواره جابر ابن حیان در فصل بهار و مرحله کشوری نیز در مردادماه سال آینده برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد:موضوع پژوهش از جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت برخوردار است و جستجوگری و پژوهش از عالی ترین و پیچیده ترین جلوه های اندیشه انسان به شمار می رود .
 
توکلی هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان را تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری در دانش آموزان و بالا بردن اعتماد به نفس در آنان بیان کردو گفت : اگر ما روحیه پرسش گری را در دانش آموزان تقویت کنیم دانش آموزانی پرسشگر و پژوهنده خواهیم داشت.وی از دیگر اهداف این طرح به تلاش در حفظ محیط زیست ،
 
احترام به عقاید و نظرات دیگران ،راهبرد مناسبی برای ایجاد زمینه کارآفرینی در دانش آموزان و تشویق آنان به استفاده از علوم رایانه برای رفع نیازهای اطلاعاتی مربوط به پروژه های علمی برشمرد.توکلی بیان کرد: در این جشنواره دانش آموزان در قالب پروژه هایی شامل جمع آوری نمونه همراه با طیقه بندی ،نمایش علمی که شامل سه قسمت نمایش ،تحقیق ، مدل آزمایش و طراحی و ساخت می باشد ،در چهار مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری به رقابت خواهند پرداخت .
در حال حاضر 171 هزار و 786 دانش آموز در2 هزار و 786 آموزشگاه ابتدایی در قالب هشت هزار و 717 کلاس درس در این استان مشغول تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار