استاندار لرستان:
مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی هیچگاه منافع شخصی خود را به مصلحت نظام و انقلاب ترجیح نداد و انقلاب اسلامی برای این مجاهد وارسته، همه چیز بود
کد خبر: ۳۵۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 11 January 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان؛هوشنگ بازوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: این مرحوم در هر مسئولیتی به بهترین نحوعمل کرده اند.
وی اظهار کرد: علیرغم برخی نامهربانی هایی که وجود داشت اما آیت الله هاشمی همواره با اولویت مصلحت نظام و انقلاب رفتار می کردند.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه ها و ستون های اصلی انقلاب بود و در دوران مختلف یار و یاور امام و رهبری بشمار می رفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی کشتی انقلاب را از طوفان ها نجات داد
استاندار لرستان با اشاره به اهمیت وجود انسان های بزرگ در مواقع بحرانی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که کشور با بحران های بسیار شدیدی مواجه بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی، کشور و کشتی انقلاب را از بحران و طوفان های متعدد نجات داد.
بازوند افزود: این عالم و مجاهد وارسته از دوران طلبگی مبارزه علیه طاغوت را آغاز کرد و بر خلاف تمامی سختی ها و شکنجه ها از عشق به امام (ره)، علاقه به مردم و ارادت به اسلام دست نکشید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دفاع مقدس را به گفتمان مردمی تبدیل کرد
استاندار لرستان گفت: پس از دهه انقلاب و نقش موثر آیت الله رفسنجانی در ایران، نقش وی در دهه دوم و در پشتیبانی و هدایت جنگ نیز قابل تقدیر است.
بازوند افزود: آیت الله رفسنجانی توانست دفاع مقدس را با مردم در میان بگذارد و آن را به گفتمان مردمی تبدیل کرده و با کمک ملت، این دوران را نیز فرماندهی کرد.

***سیاست های بسیار خوب آیت الله رفسنجانی در دوران سازندگی
استاندار لرستان بیان کرد: علیرغم شرایط بسیار سخت دوران پس از دفاع مقدس و خسارت بسیار در استان ها و موضوع اشتغال، آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاست های بسیار خوبی در کشور اجرا کرد.
بازوند اضافه کرد: این یار دیرین امام و رهبری، پس از دوران جنگ تحمیلی ریل توسعه را تغییر دارد و بخش خصوصی را به یاری اقتصاد دولتی آورد.
وی گفت: آن مرحوم بازسازی و توسعه کشور در دهه سازندگی را به خوبی انجام داد.

***آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد عبور از بحران ها
استاندار لرستان همچنین گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش های بسیار بزرگی در مجلس خبرگان رهبری ایفا کرده و با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام گره های فراوانی گشود.
بازوند افزود: ویژگی بارز این عالم وارسته ریسک پذیری واستقامت در بحران ها بود به نحوی که می توان گفت آن مرحوم، مرد عبور از بحران ها است.
وی همچنین در خصوص سیاست خارجی و روابط بین الملل آیت الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: تنش زدایی در منطقه و جهان از اهداف و فعالیت های مهم وی بود و پس از بازسازی کشورتوانست ارتباط های بسیاری با دنیا برقرار کند به نحوی که بسیاری از روسای جمهور به نحوه مدیریت و عملکرد وی اعتماد داشتند.
بازوند با اشاره به حضور امروز خود در جماران برای وداع با این مجاهد وارسته گفت: فردا سه شنبه نیز به همراه برخی مسئولان استان در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور خواهد داشت.


آیت الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار