کد خبر: ۳۵۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 11 January 2017

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری از هاشمی رفسنجانی به‌عنوان یکی از سرمایه‌های ملی کشور یاد کرد و گفت: زندگی آیت‌الله هاشمی درس‌های زیادی برای ما دارد که این درس‌ها را باید به‌عنوان درس زندگی برای امروز و فردای خود به‌کار بگیریم.

 آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز چهارشنبه، ۲۲ دی‎ماه در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خدمت‌گذار ارزشمندی برای  ایران و انقلاب و یار دیرین امام راحل(ره) و یار ۵۹ ساله رهبر معظم انقلاب بود.

وی افزود: مرحوم هاشمی از جمله شخصیت‌هایی بود که می‌توان از وی به‌عنوان بازوی امام خمینی(ره)، ستون فقرات آن حضرت و چشم بینای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و این احترام به رهبر معظم انقلاب از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان در صحبت وی در هفته آخر عمرش که گفت «عشق من آیت‌الله خامنه‌ای است» و همچنین در سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «هیچ‌ کس برای من آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی نمی‌شود» مشاهده کرد.

دری‌نجف‎آبادی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه عرصه‌ها ازجمله جهاد، اجتهاد، سازندگی، قانون‌گذاری، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت، توسعه دانشگاه‌ها و حوزه‌ها  و ... نقش مهمی ایفا کرده و خدمات ارزشمندی داشته است.

امام جمعه اراک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یار جان برکف امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و اضافه کرد: وی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال ۴۲، از حامیان و پشتیبانان امام راحل بود که در کارنامه مجاهداتش سوابق زندان‌های ساواک را دارد، همچنین وی در جریان مبارزات نیروهای انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی، از برنامه‌ریزان اصلی مبارزات بود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور مردم لرستان و مسئولان این استان در برنامه بزرگداشت و تکریم یادر دیرین انقلاب، امام و رهبری، ادامه داد: مرحوم هاشمی همواره خود را مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب می‌دانست و این اخلاق پسندیده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خار چشم دشمنان نظام اسلامی به‌ویژه منافقان کور دل بود و به فرموده معظم‌له در طول این سال‌ها هیچ عاملی نتوانست بین این دو یار قدیمی جدایی بیندازد.

دری نجف‌آبادی از افرادی مثل هاشمی رفسنجانی به‌عنوان سرمایه‌های ملی کشور یادکرد و گفت:  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشکیل شورای انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی، تشکیل دولت موقت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، جانشین فرماندهی کل قوا در جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایفای نقش پرداخت و خدمات ارزشمندی به نظام ارائه کرد.

وی با یادآوری این‌که آیت‌الله هاشمی ده‌ها درس بزرگ برای نظام دارد، افزود: آیت‌الله هاشمی با سعادت، عزت و احترام زندگی کرد حتی در سیاه‌چاله‌های دوران طاغوت نیز عزیز بود در دوران امام خمینی(ره) و بعد از امام نیز هاشمی عزیز بود کمااینکه امام خمینی(ره) بر جنازه پدر هاشمی نماز گزارد و ارتباط امام و هاشمی به قبل از سال ۳۰ برمی‌گردد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجس خبرگان رهبری با اشاره به این فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی که «نهضت زنده است چون هاشمی زنده است»، اظهارکرد: زندگی آیت‌الله هاشمی درس‌های زیادی برای ما دارد که این درس‌ها را باید به‌عنوان درس زندگی برای امروز و فردای خود به‌کار بگیریم.

وی از آیت‌الله هاشمی به‌عنوان یکی از شخصیت‌هایی یاد کرد که جلوتر از زمان خود هستند و زمان را می‌بینند، گفت: خدمات آیت‌الله هاشمی در حوزه دانشگاه آزاد قابل تحسین است چراکه امروز بیش‌از ۵ میلیون فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد داریم و بیش‌از صد هزار کارمند و استاد در دانشگاه آزاد فعالیت دارند کمااینکه این دانشگاه سربار بودجه کشور هم نبوده است.

نماینده ولی‏ فقیه در استان مرکزی با بیان این‌که وقتی فکر بلند باشد نتیجه آن فکر بلند هم بلند خواهد بود، اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی از پرچم‌داران مبارزه با طاغوت و از شخصیت‌های سیاسی و معنوی کشور بود که خدمات بسیار ارزنده‌ای داشته است.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد نسبت به هاشمی بی‌مهری‌هایی کردند که باید توبه کنند چراکه هاشمی شخصیتی بسیار بزرگ بود او طی سه سالی که در زندان اوین زندانی بود ۴۴۰۰ صفحه یادداشت نوشت که این یادداشت‌ها ۲۰ جلد تفسیر راهنما شد، او سرگذشت فلسطین را ۵۵ سال قبل ترجمه کرد، کتاب مکتب تشیع را به نگارش درآورد، در سال ۴۶ کتاب امیرکبیر را نگاشت و نقش مهمی در احیای امیرکبیر داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان این‌که هاشمی از فراق امام می‌سوخت و امام هم هاشمی را دوست می‌داشت و به هاشمی عشق می‌ورزید و به او علاقه داشت، ادامه داد: پس از رحلت جانگداز امام راحل و معرفی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نخستین کسی بود که از معظم‌له حمایت کرد کمااینکه در حساس‌ترین شرایط کشور بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی با تدبیر هاشمی مسیر آینده انقلاب و ولایت فقیه مشخص شد.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام خمینی(ره) بزرگ بود که چنین شاگردان بزرگی هم در مکتبش پرورش یافتند، گفت: ما باید قدرشناس شخصیت‌هایی مثل هاشمی باشیم چراکه این‌ها برای ما نعمت هستند و ملت ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر هاشمی نشان دادند که این ملت آگاه و هوشیارند و به حرف یاوه‌گویان هیچ اهمیتی نمی‎دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار