سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان:
این جشنواره در راستای سیاست توسعه عدالت آموزشی در دولت تدبیرو امید اجرا می شود تا دسترسی استعدادهای ورزشی به امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی تسهیل گردد
کد خبر: ۳۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸ 15 January 2017
 
به گزارش خبرگزاری تابناک لر ستان؛خدانظر دریکوند با اشاره به مشارکت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در اجرای این جشنواره افزود : آموزش و پرورش با رویکرد استعداد یابی و تقویت ورزش های همگانی تلاش می کند تا فرهنگ ورزش و تندرستی را در بین دانش آموزان نهادینه کند . 
 
  دریکوند تاکید کرد : استعدادیابی  مسئله ای مهم و اساسی است که احساس می شود تا کنون در سطح جامعه مغفول مانده و آن طور که بایدو شاید  روی آن تمرکز نشده است .   وی تصریح کرد : اگر کار استعدادیابی به درستی صورت گیرد ، شناسایی و هدایت استعداد های ورزشی برای حضور در میادین ملی و بین المللی و تقویت ورزش قهرمانی آسان تر خواهد بود .
 
دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا این طرح به خوبی اجرا شود .
 
وی در ادامه تاکید کرد : اداره کل ورزش  و جوانان باید برنامه ریزی دقیق و منسجمی داشته باشد تا دانش آموزان در این 3روز به راحتی در این جشنواره شرکت کنند .
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان هم  جامعه هدف این جشنواره را دانش آموزان 8تا 14سال ذکر کرد و گفت : با توجه به اینکه جامعه هدف این جشنواره در سنین دانش آموزی قرار گرفته ، مشارکت و مساعدت آموزش و پرورش بسیار تعیین کننده است .
علی یاور عزیز پور افزود :   طرح استعدادیابی در گذشته یا به خوبی اجرا نشده و یا دانش آموزان و استعداد های ورزشی  به مراکز تخصصی استعدادیابی دسترسی لازم را نداشته اند .
 
وی خاطر نشان کرد :  این جشنواره در راستای سیاست توسعه عدالت آموزشی  در دولت تدبیرو امید اجرا می شود تا دسترسی استعدادهای ورزشی به امکانات و تجهیزات مناسب ورزشی تسهیل گردد .
 
عزیز پور ادامه داد : در مدت 2هفته ای که از آغاز اجرای این جشنواره می گذرد لرستان عملکرد مطلوبی داشته ، ولی نباید به این میزان ، قانع بود و باید برای دسترسی به تمامی  اهداف  از پیش تعیین شده  با سرعت بیشتری گام برداشت  . وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر دبیران تربیت بدنی گردیدو افزود : دبیران تربیت بدنی باید به دانش آموزان و خانواده ها آموزش دهند تا بتوانند در این جشنواره شرکت و استعداد ورزشی خود را بسنجند .
 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هم به تازه تاسیس بودن معاونت تربیت بدنی و سلامت اشاره کرد و گفت : در این 4سال با وجود تنگناهای مالی و اعتباری  توفیقات بسیار خوبی در عرصه های ورزشی  کسب شده که از آن جمله می توان به کسب 62مدال در سال 93 و 62مدال در سال 94اشاره کرد .
 
فرید بهرامی به شرکت 127هزار دانش آموز در طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و 66هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی اشاره کرد و افزود :  دانش آموزان ورزش کار لرستانی در ورزش های پایه مانند دو ومیدانی و ژیمناستیک  مقام های بسیار خوبی کسب کرده اند که نشان از استعدادو ظرفیت ورزشی لرستان دارد .
دیناروند معاون  اداره کل ورزش و جوانان هم به  تهیه و توزیع پوستر  و بروشورهای جشنواره و تهیه کلیپ های جشنواره همگانی  استعدایابی ورزشی  اشاره کرد و گفت : مشارکت ، همراهی و هم افزایی   خانواده ها و دبیران تربیت بدنی در اجرای مناسب جشنواره تعیین کننده خواهد بود. 
 
در ادامه تعدادی از روسای هیات های ورزشی به ارائه دیدگاهها و انتظارات خود از آموزش و پرورش پرداختند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار