کد خبر: ۳۶۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 20 January 2017
امتیاز خبر: 84 از 100 تعداد رای دهندگان 1392
از حادثه شومی که چند دقیقه به ساعت هشت صبح روز گذشته با حریقی کوچک در یکی از طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو آغاز شد و بعد به فروریختن این سازه مرتفع منجر شد، زمان زیادی گذشته اما هنوز شمار زیادی از امدادگران در محل حادثه به تلاشی بی وقفه مشغولند تا بلکه ایرانیان را به شنیدن خبری خوش میهمان نمایند.
 
به گزارش «تابناک»، در ادامه، رویدادهای مرتبط با روز دوم امدادرسانی به حادثه دیدگان فروریختن ساختمان پلاسکو در اختیار شما قرار دارد.
 
09:15 شهادت یکی از آتش نشانان مصدوم در بیمارستان
 
سرپرست اورژانس کشور در این باره گفت: یکی از مصدومان حادثه پلاسکو که با سوختگی بالا به بیمارستان شهید مطهری منتقل و در بخش  آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.
 
وی افزود: این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیا روی او صورت گرفته بود.



09:00/ کولیوند یکی از آتش‌نشانان که در بیمارستان بستری بود به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.
08:35/ تابلوهای روان پایتخت در روز دوم حادثه پلاسکو: «شهروندان تهرانی از تردد غیر ضروری در مرکز شهر خودداری کنند.»
08:29/ ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی: ستون‌های ۵۰ تا ۶۰ تُنی که کمک‌رسانی را سخت کرده بود، جمع‌آوری کردیم. کار با سرعت بیشتری پیش می رود.
با وجود دستور دادستانی برای تخریب ساختمان‌های مجاور، اما تا کنون نیازی به خراب کردن ساختمان‌ها نیست. هنوز پیکر هیچکس پیدا نشده است
 
08:15/ اسماعیل اسکندری مدیر تیم‌های انست سازمان امداد و نجات:‌ نیروهای آتش‌نشانی هنوز مشغول آواربرداری بوده ولی به دلیل دود غلیظ و خاموش نشدن آتش، عملیات جست‌وجو به نتیجه نرسیده است.

عملیات نجات به کندی پیش می‌رود ولی با این وجود همه تیم‌های امدادی آماده‌باش بوده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حجم آوار بسیار زیاد است ولی با این حال با همکاری نیروهای آتش‌نشانی جهت نجات حادثه‌دیدگان و یا خارج کردن اجساد تونل زده شده ولی به دلیل اینکه کار بسیار سخت است و باید حفاری صورت بگیرد، هنوز کسی از زیر آوار خارج نشده است.
08:00/ شریف‌زاده رئیس سازمان آتش‌نشانی: 2 تونل زدیم اما هنوز راه ورودی باز نشده است. مشکل نیروی انسانی و تجهیزات نداریم. مردم از تجمع در این محل خودداری کنند.
07:15/ ۸ دستگاه چرثقیل و ۲۰۰ نیرو در حال آواربرداری هستند.
هم اکنون در 6 نقطه شهر، عملیات حریق و نجات در حال انجام است.
06:05/ سخنگوی آتش نشانی: با توجه به مدل تخریب و ریزش ساختمان احتمالا همکاران ما که در این ساختمان حضور داشته‌اند، به شهادت رسیده‌اند
06:00/ آهن‌های گره خورده مانع اصلی آواربرداری/ حفاری 2 تونل مغازه همجوار پلاسکو همچنان ادامه دارد
05:40/ تلاش‌های نیروهای امدادی از 2 سمت (شمال و جنوب) ساختمان برای آواربرداری همچنان ادامه دارد/ حجم آوار و نخاله‌های ساختمانی کار امدادگران را کند کرده است.
05:00/ صف‌ کامیون‌های در اطراف ساختمان پلاسکو برای عملیات خاکبرداری
03:50/محبوسین در موتورخانه 4 نفر هستند/تعدادی خدماتی های پاساژ هستند.
03:35/ تاکنون حدود 50 کامیون ده تن حامل آهن آلات برش داده شده مربوط به اسکلت ساختمان از محل ریزش آوار خارج شده است
03:24/ گفته می شود یکی از افراد محبوس شده با استفاده از تلفن همراه خود در ساعت 20 شب گذشته پیامکی را به یکی از دوستان خود مبنی بر زنده بودنش ارسال کرده است.
03:22/ قالیباف هم اکنون با حضور در محل بر روند اجرای اقدامات شهرداری و عوامل آتش نشانی نظارت داشته و دستورات لازم را صادر کرده است.
03:18/ با وجود آوار و آتش، همچنان تلاش برای نفوذ به طبقات زیرین برج در ضلع شرقی ادامه دارد
03:00/ با اسکن جدید دستگاه زنده یاب از موتورخانه طبقه منفی دو مشخص شده است که ممکن است دو نفر از افرادی که در این محل حضور دارند زنده باشند.  
03:13/ کتانباف با حضور در محل ریزش پلاسکو بر اقدامات عوامل اجرایی شهرداری تهران نظارت دارد.
02:55/ مازیار حسینی معاون شهردار امروز از مراسم خاکسپاری پدرش به محل حادثه ساختمان پلاسکو آمد و هدایت فنی میدان را بر عهده گرفت.
02:50/ بخش عمده ای از سازه فلزی نمای پاساژ پلاسکو با ساتفاده از برشهای متعدد به وسیله جرثقیل از روی آوار برداشته شد.
به این ترتیب در عملیات آوار برداری تسریع خواهد شد.
02:31/ خبرنگار فارس: گفته می شود سقف موتورخانه که مأموران تلاش میکنند از ضلع جنوبی ساختمان به آن برسند به تنهایی چهار متر قطر دارد.
02:30/ نیروهای مستقر در حیاط پشت ساختمان پلاسکو که محل پارکینگ خودروهای این منطقه بودند با دستگاه‌های برش و بیل مکانیکی با سرعت عمل بالا در حال برش اسکلتهای فلزی هستند.
در این پارکینگ چهار جرثقیل سنگین وجود دارد.
با توجه به اینکه عملیات از ضلع شمالی و ضلع جنوبی همزمان انجام می شود سرعت عمل آوار برداری افزوده شده است.
 
 
02:10/ شهریاری سرپرست دادسرای جنایی به فارس گفت: اقدامات مربوط به آوار برداری در حال انجام است/ هنوز هیچ جسدی از زیر آوار خارج نشده است.
02:05/ یکی از کاسبان به فارس گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ایام عید بوده‌ایم بین یک تا دو هفته پیش تمامی مغازه ها اجناس خود را تولید کرده بودند تا به تک فروشان بفروشند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بین 580 تا 600 واحد فعال بودند برآورد خسارت را می‌توان بین ششصد تا هشتصد میلیارد تومان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: تنها بین شصت تا هشتاد واحد دارای بیمه بودند و با توجه به نزدیکی ایام عید و وجود تعداد زیاد اجناس به نظر می رسد کاسبان این پاساژ به خاک سیاه نشستند.
02:02/ 5 نفر از کارگران تأسیسات در موتور خانه حبس شدند / یک متر تا رسیدن به سقف موتور خانه فاصله مونده/ این افرادتا یک ساعت پیش تماس تلفنی داشتند
 
 
02:00/ آتش نشانان از طریق معبر سوم فقط یک متر تا طبقه منفی دو و موتور خانه فاصله دارند و تلاش می‌کنند با کندن هر چه سریعتر و دست به دست کردن کیسه های خاک به موتور خانه برسند.
01:55/ یکی از مغازه داران پلاسکو به فارس گفت: کارشناسان بیمه با عدم همکاری با مغازه داران تنها بین صد تا دویست میلیون تومان اجناس داخل مغازه ها را برآورد کارشناسی می‌کردند و با اینکه مغازه من نزدیک به 30 هزار پیراهن و شلوار با قیمتی حدود یک میلیارد داشت را فقط صد میلیون تومان آن را به من پرداخت کند.
وی در توضیح بیشتر گفت: ساعت 8:30 به پاساژ رسیدم و بعد از رویت آتش سوزی به مغازه خود در طبقه نهم رفتم و تلاش کردم تا بخشی از چکها و سیستم‌های رایانه‌ای خود را بیرون بیاورم.
وی درباره علت بروز آتش سوزی افزود یکی از مغازه داران در ساعت 7:30 صبح برای صرف صبحانه پیک نیک خود را روشن کرده بود و بعد از این کار به طبقه زیرین رفته بود که به دلیل خاموش شدن شعله و مراجعه مجدد به مغازه‌اش و روشن کردن کلید برق مغازه انفجار رخ داد اما چون در آن ساعت صبح کسی در آن طبقه برای خاموش کردن آتش نبود شعله ها مغازه به مغازه بیشتر شد.
 
 
01:50/ رییس سازمان مدیریت بحران: آواربرداری تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت
01:45/ به گفته شاهدان عینی حاضر در محل حادثه عملیات آوار برداری سرعت بیشتری به خود گرفته است
01:35/ آتش نشان‌ها با دقت زیادی در حال برش یکی از اسکلت‌های مربوط به نمای ساختمان و مهار این بخش از اسکلت هستند
پیش بینی می‌شود تا دقایقی دیگر این اسکلت آهنی نما از ساختمان جدا شده و کار آوار برداری سرعت بیشتری بگیرد
این در حالی است که برخی گمانه ها از وزن 30 تنی این تکه آهن حکایت دارد.
همزمان با این اقدام جرثقیل 150 تنی در حال مهار بخشی از این اسکلت فلزی است.
01:07: تلاش آتش نشانان برای گشودن راهی از سمت چپ ساختمان برای رسیدن به موتور خانه
01:03: خبرنگار فارس: شنیده می‌شود پنج نفر در قسمت موتور خانه پلاسکو زنده محبوس هستند.
ملکی سخنگوی آتش نشانی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار