کد خبر: ۳۶۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 20 January 2017
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در يادداشتي سلامت خانواده ها را سنگ بناي سلامت جامعه دانست و گفت: مهمترين عامل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، آگاه سازي جامعه، اقدامات آموزشي - پيشگيرانه و مشاركت همه دستگاه ها است .
خانواده از جمله نهادهايي است که در پيش‌گيري از آسيب هاي اجتماعي از چنان اهميتي برخوردار است که موضوع برخي اسناد بين‌المللي را به خود اختصاص داده است .
 
دروني کردن هنجارها و ارزش‌هاي اساسي جامعه ، تعليم و تربيت درست فرزندان ، ايجاد بستر مناسب براي احساس امنيت و آرامش ، تأمين نيازهاي مادي و معنوي، نظارت بر اعمال و رفتار فرزندان و بطور کلي از بين بردن عوامل جرم زاي موجود در محيط خانواده، مي‌تواند در جلوگيري از بزهکاري آتي فرزندان نقش اساسي ايفا کند .
 
در نظام حيات اجتماعي اسلام، پيشگيري از جرم مقدم بر اصلاح بوده و همچنين يكي از مهم ترين راه هاي پيشگيري افراد از انحرافات و ناهنجاري هاي اجتماعي، تاثير خانواده بخصوص والدين است ، چرا كه آنها با افكار ، برخوردها و به كارگيري روش هاي درست در زندگي مي توانند عضو خانواده را از كجروي و ناهنجاري نجات دهند .
 
نقش و جايگاه بالاي خانواده در تربيت فرزندان و پيشگيري از جرم بيسيار موثر بوده و خانواده سنگ بناي حيات جامعه و از جمله عوامل اصلي شكل گيري شخصيت ومنش فردي - اجتماعي فرزندان است.
 
والدين، مهمترين و ارزنده ترين الگو براي فرزندان هستند و نقش والدين در پيشگيري از وقوع جرم غيرقابل انكار است .
 
ارزش ها و اعتقادات ديني ، نقش سازنده و بازدارنده اي در ارتكاب جرم يا انحرافات اجتماعي در هر فرد دارند و اين نقش بر هيچ كس پوشيده نيست و هر خانواده نيز به ميزان وابستگي و پايبندي به اعتقادات و ارزش هاي ديني از مشكلات اجتماعي كمتري رنج مي برد .
 
دشمن از طريق جنگ نرم با ابزارفضاي مجازي و سايبري چون ماهواره ، اينترنت و مواد مخدر در صد است اهداف شوم خود را در كشور عملي كند از اينرو پليس در کنار ساير سازمان ها و ارگان هاي فرهنگي با ترويج و تقويت فرهنگ اسلامي مقابله مي كند .
 
دشمن در تلاش است با هجمه هاي فرهنگي رسانه ها، آسيب هاي جدي بر پيکر خانواده ها وارد کند از اينرو انجام اقدامات فرهنگي و اطلاع رساني به شهروندان با مشارکت و تعامل نهادهاي فرهنگي امري ضروري در راستاي پيشگيري از آسيب ها است و خانواده ها بايد آگاهانه مراقبت ، کنترل ونظارت هاي لازم را برفرزندان خود داشته باشند.
 
مهمترين عامل پيشگيري از آثار منفي جنگ نرم ، آگاه سازي اجتماعي ، همکاري و عزم خود مردم است و آموزش مناسب و مستمر موجب بهره وري سازماني و كاهش هزينه ها و افزايش سرمايه هاي اجتماعي مي شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار