کد خبر: ۳۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 20 January 2017

پیش از ظهر امروز جمعه ۱ بهمن ۹۵ نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی "محمد بیرانوندی" میزبان خبرنگاران مرکز استان بود.

وی در این نشست اظهار داشت: بیکاری در لرستان یک بحران شدید است که همه را آزار می‌دهد.

بیرانوندی افزود: بیکاری در استان لرستان به‌گونه‌ای است که در ملاقات‌های عمومی چهار الی پنج‌ساعته با مردم ۹۰ درصد مراجعان درخواست اشتغال دارند که در صحن مجلس نیز بیان کردم مویه‌های مادران این استان بیکاری است و صنایع معطل شده را به‌عنوان سوگواره می‌سرایند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حوزه اشتغال باید کار عمده‌ای در استان صورت گیرد عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مشکل بیکاری در استان تیمی مجرب انتخاب و مأمور کرده‌ایم تا مسائل اقتصادی و اشتغال استان را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.

وی بابیان اینکه وضعیت بیکاری استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها بدتر و از طرفی وجود کارخانه‌ها و صنایع در استان کمتر است گفت: در بحث استخدامی‌های غیربومی نیز مطرح کردن آن به نفع استان نیست چراکه اکثر مردم این استان در استان‌های دیگر مشغول کار هستند که اگر خیلی به موضوع غیربومی بودن پرداخته شود ممکن است برای اشتغال این افراد در استان‌های دیگر مشکل ایجاد و آن‌ها را اخراج کنند.

بیرانوندی خاطر نشان کرد : در بحث بیکاری استان بهترین آمار وجود جوانان بیکار است، اگر آمار بیکاری استان لرستان را اعلام می‌کنند بهتر است دقیق‌تر آمار را اعلام کنند تا مردم بدانند وضعیت ما از چه قرار است؛ همه دولتمردان می‌دانند بزرگ‌ترین معضل استان لرستان بیکاری است و معتقدیم این مسئله باید باصداقت بیان شود چراکه مردم صداقت را بیشتر قبول دارند و با سختی ساخته‌اند و ازاین‌پس نیز می‌سازند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای پیگیری مطالبات مردم تاکنون عدم وحدت در بین نمایندگان نبوده است، در حوزه نمایندگان استان نیز هیچ‌گونه تقسیم‌بندی وجود ندارد و در هر زمینه‌ای همه نمایندگان اظهارنظر خود را دارند و درزمینهٔ تغییر مدیران استانی نیز شاید نمایندگان استان و استاندار پیشنهاد دهند اما ابلاغ با وزارت خانه است.

وی اظهار داشت: وزارت کشور به دلیل اختلافات اجتماعی که درزمینهٔ انتخاب نماینده در شهرستان‌های سلسله و دلفان وجود دارد پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده در استان و شهرستان سلسله را داده‌اند که ما معتقدیم اگر بنا است نماینده‌ای به استان اضافه شود به دلیل حجم جمعیت در شهرستان خرم‌آباد، این نماینده به مرکز استان داده شود.

محمد بیرانوندی در مورد بحث فرهنگ بیان کرد: چند پروژه که از قبل شروع شده بودند را به شکل ویژه دیده و مطرح کردیم و وزیر ارشاد تعهد کرد که به استان سفر کرده و چند پروژه فرهنگی را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی به پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد اشاره کرد و گفت: نمایندگان خرم آباد بسیار جدی پیگیرهستیم و امیدواریم بر اساس تعهداتی که وزارت راه و شهرسازی دادند این پروژه به زودی به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان بالاخص مشکل بیماران سرطانی و کمبود پزشک متخصص با ریاست دانشگاه علوم پزشکی صحبت کرده ام و ایشان قول مساعد و پیگیری های لازم را داده اند.

صدای لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار