کد خبر: ۳۶۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 20 January 2017
الله‌تعالی در پایان سوره مبارکه "علق" به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم، دستور دادند سجده کنید و به الله نزدیک شوید. ابوجهل‌ها مانع نماز حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم می‌شدند و ایشان را تهدید می‌کردند. الله تعالی وحی فرستاد اگر اینها بخواهند تهدیدشان را عملی بکنند به فرشتگان دستور خواهد داد که اینها را بگیرند و به جهنم بیندازند. ابوجهل خواست به آن‌حضرت حمله کند، اما ناگهان عقب‌نشینی کرد. چیزهایی را مشاهده کرد و دانست اگر جلوتر برود ممکن است با عواقب بسیار سختی روبرو شود.
الله تعالی می‌فرماید هرچه اینها مانع بشوند و تهدید بکنند هرگز به حرف اینها توجه نکن و از اینها اطاعت نکن. ایستادگی کن، نماز بخوان  و با سجده قرب خدا را حاصل کن. 
بزرگ‌ترین معالجه برای تهدید و بالاترین تدبیر برای دفع دشمن این است که انسان #قرب_خدا را حاصل کند. با هیچ عملی این‌قدر قرب خدا حاصل نمی‌شود که با سجده حاصل می‌شود. انسان در حفاظ پروردگار، حمایت و پناه خدا می‌آید و از شر دشمنان نجات می‌گیرد. سجده انسان را با الله نزدیک می گرداند.
 (واسجُد وَ اقتَرِب) مراد از سجده نماز است و در نماز مهم‌ترین رکنی که انسان را با الله تعالی نزدیک می کند سجده است. وقتی انسان به سجده می‌رود قرب پروردگار حاصل می‌شود. هرکس قرب خدا را می‌جوید و می‌خواهد به خدا نزدیک شود راهش سجده است.
آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم، به صحابی‌ای که برای او خدمت کرده بود فرمود: اگر مطلب و درخواستی دارید، برای تو دعا کنم؟ صحابی گفت: یا رسول الله! من همراهی شما را در جنت می‌خواهم. درخواست سنگین و بزرگی است که روز قیامت با حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم باشد!  آن‌حضرت فرمودند: من برای تو دعا می‌کنم و تو با سجده مرا کمک کن یعنی زیاد سجده کن و زیاد نماز بخوان. 
 کثرت سجده در برآورده کردن مقصد کمک می‌کند، شفاعت آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم را نصیب می‌گرداند.
در طول روز و شب نماز بخوانید. بهترین ‌ما کسی است که به محض‌ اینکه دستش فارغ می‌شود نماز بخواند، نماز حلِ مشکلاتِ ماست، مایه خیر و برکت است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
عالی بود نماز خوب است . اما بهتر از ان نریختن خون مسلمان . مال حلال ( عدم فروش مواد توسط دوستان) . خدا به نماز ما نیازی ندارد
بنده حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
تمام اینها به این معنی نیست که هر خطایی رو مرتکب بشیم بعد بگیم نماز بخونیم تا بریم بهشت ، کاش به جای توجه کردن به ظاهر نماز و خم و راست شدن صرف یه نماز گزار واقعی در عمل ، گفتار و نیت باشیم. نمازگزار با کینه، حرام خواری، قتل بی رحمانه و ناحق ، دروغ و تجمل پرستی میانه ایی ندارد.
همایون خرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
قرآن میفرماید ان الصلاه تنها عن الفحشاء و المنکر
لذا بهترین کلام را حضرت مولانا فرمودند و کسی که نمازگزار واقعی باشد این خبط و خطیئه ها را مرتکب نشده و به سمت انسان کامل شدن عروج خواهد نمود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
آفرین مولانا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار