کد خبر: ۳۶۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 24 January 2017
حسینعلی رفایی افزود: بنا به درخواست مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان مبنی بر نیاز چهار بیمار در مبارک آباد الیگودرز، بالگرد امدادی استان برای نجات آنان به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه منطقه مبارک آباد الیگودرز سخت گذر و فاقد راه دسترسی زمینی است، افزود: با حضور به موقع اورژانس هوایی خدمات درمانی اولیه به این بیماران ارائه شد.وی اظهار کرد: اورژانس هوایی لرستان از مهرماه سال 93 فعال شده و تا آذرماه امسال 640 نفر را نجات داده است.
رفایی افزود: از مجموع 640 بیمار نجات داده شده توسط این اورژانس، 320 نفر مادران باردار بوده اند که بسیاری از آنها در مناطق سخت گذر و فاقد راه دسترسی زمینی اعلام نیاز امدادی کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی لرستان گفت: 72 مورد سقوط از ارتفاع، 99 مورد بیمار قلبی، 6 بیمار تنفسی، 77 بیمار سکته مغزی و 6 مورد تصادفی توسط بالگرد امداد هوایی لرستان نجات یافتند.
وی با بیان اینکه در برخی موارد بیماران و حادثه دیدگان استان های همجوار نیز توسط اورژانس هوایی لرستان نجات داده شده اند، گفت: 63 نفر به دلیل وقوع سایر حوادث توسط بالگرد اورژانس امدادرسانی شدند.

استان لرستان به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه های زاگرس نقاط سخت گذر فراوانی دارد که اورژانس هوایی این استان به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی به بیماران ساکن در این مناطق راه اندازی شده و تاکنون بیماران زیادی را نجات داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار