مدیر کل ورزش و جوانان لرستان:
رفع و مهار آسیب های اجتماعی جوانان با یک همت عمومی و کمک دستگاه های اجرایی امکان پذیر است/اید نسبت به قبل بیشتر به دنبال راهکار مفید و اجرای دقیق آنها باشیم که یک مورد از آن تاسیس مراکز مشاوره ای در سطح آموزشگاهها و شناسایی افراد آسیب پذیر و دادن تسهیلات در قالب اشتغال زایی به آنهاست
کد خبر: ۳۶۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 26 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستانبهمن ماه سال جاری جلسه ستاد ساماندهی جوانان با محوریت آسیب های اجتماعی جوانان در حالی برگزار شد که جلسات قبل در ماه ها ی اخیر با موضوع ازدواج و طلاق و بحث تشکیل کمیته های ساماندهی برگزار شد ، و دارای خروجی و انجام مصوبه های مفیدی از جمله اجرای بسیار عالی و موفق وام ازدواج جوانان در دلفان بود که تا کنون جوانان زیادی ثبت نام و حمایت شدند.
فرماندار دلفان در سومین جلسه ی این ستاد به راهکارهای رفع آسیب ها و اجرای آنها اشاره کردند و بیان داشت که رفع و مهار آسیب های اجتماعی جوانان با یک همت عمومی و کمک دستگاه های اجرایی امکان پذیر است و این در حالی است که هر خانواردلفانی دارای حداقل سه جوان تحصیل کرده هستند که با موضوع اشتغال و بیکاری آنها روبه رو هستیم و متاسفانه اعتیاد آسیبی است که به تبع بیکاری جوانان ، در سطح بالایی جوانان و خانواده های دلفانی را تهدید می کند.
بنابراین ما باید نسبت به قبل بیشتر به دنبال راهکار مفید و اجرای دقیق آنها باشیم که یک مورد از آن تاسیس مراکز مشاوره ای در سطح آموزشگاهها و شناسایی افراد آسیب پذیر و دادن تسهیلات در قالب اشتغال زایی به آنهاست.
طولابی به تاثیر توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در مهار این آسیب ها اشاره کرد و گفت که در حوزه ی دلفان این امکانات با وجود تقویت اعتبارات در سال های اخیر ، همچنان به اندازه ی کافی نمی تواند پاسخگو باشد.با اشاره به اینکه در بیش از 20 روستا ی سطح شهرستان زمین هایی که واگذار شده شناسایی شده اند و تجهیز این مکانها بخصوص بخش های خاوه با جمعیت 25 هزار نفر و کاکاوند 22 هزار نفر می تواند بخشی از نیازهای روستایی را تامین و در پیشگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی مؤثر باشد.
رؤسای ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش به ایجاد اورژانس اجتماعی و تبلیغ و ایجاد پیشینه مؤثر مراکز مشاوره ای در میان مردم اشاره و از مسئولین تقاضای همکاری را داشتند.
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در این جلسه به فرهنگ ایرانی اسلامی و رسوم مناسب کشور اشاره کرد و بیان داشت که آنچه در فرهنگ ماست اگر به خوبی رسیدگی و توجه شود می تواند کمک حال مهار آسیب های اجتماعی باشد. و از مسئولین آموزشی شهرستان خواستار متمرکز شدن و تاکید بر برش سنی 14 تا 29 سال شد.
عزیزپور در مورد اعطای وام ازدواج گفت که لرستان از لحاظ خدمات رسانی در این موضوع و با هماهنگی هایی که از طرف اداره کل با بانک ها شده می توان گفت که جزو رتبه های برتر در کشورمی باشد و همچنان با معرفی و حمایت تام جوانان متقاضی وام ازدواج با توجه به تامین منابع بانک ها آماده ی رفع این نیاز از جوانان هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان به بحران هویت جوانان اشاره کرد و بیان داشت: این بحران جوانان ما را به سمتی می برد که از ایرانی و اسلامی بودن به سمت هویت پوچ و خالی غربی و بیگانگان بکشاند که در آن آسیب های اجتماعی بیداد می کند.
ایشان در مورد تجهیز خدمات برای مراکز مشاوره ای اعلام آمادگی نمود و در مورد علاقه و جذب جوانان به ورزش به موضوع آمادگی اداره کل جهت معرفی باشگاه ها ی دارای مجوز ورزشی به بانک ها برای دریافت وام 10 تا 15 میلیونی با سود 4 درصداشاره نمود.
در آخر با تقاضا از تمامی مسئولین اداری و اجرایی شهرستان در مورد بحث آسیب ها ی اجتماعی جوانان خواستار همکاری در اجرای امور و عوامل بازدارنده در سطح شهرستان شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار