کد خبر: ۳۶۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 29 January 2017

معاون سیاسی امنیتی استان لرستان با بیان اینکه استاندار لرستان به جای پرداخت تسهیلات به کارخانه پارسیلون به دنبال احیای مجدد آن است، گفت: با احیای مجدد این کارخانه کارگران آن در آینده خرسند خواهند شد.

 حبیب الله خجسته‌پور ظهر امروز در کنگره خانه کارگر تشکیلات استان لرستان که در سالن همایش تأمین اجتماعی شعبه 2 خرم‌آباد برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهارداشت: جامعه کارگری همواره نقش بسیار موثری در روند حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است به‌طوری که پیش از انقلاب نیز در آستانه پیروزی انقلاب یکی از موتورهای محرکه پیروزی انقلاب حرکات و برنامه مبارزان کارگری بود.

وی افزود: پیش از انقلاب کارگران در جهت اخلال در وضعیت رژیم اسبق تحصن‌های کارگری داشتند و ضربه ‌ایی را بر پیکره رژیم سابق وارد کردند.

معاون سیاسی امنیتی استان لرستان عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز بالافاصله که عده‌ای از گروه‌های سیاسی که همواره علم حمایت از کارگران را برافراشتند به دنبال احاطه کردن جامعه کارگری و مصادره کردن نیروهای فعال به نفع خود بودنداما مشاهده کردند که کارگران با روحیات انقلابی و دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی که دارند هیچ گاه در دام این تفکرات پوسیده شرقی و غربی نمی‌افتند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری پشت سر بنیانگذار همواره حرکت کردند و در همه صحنه‌ها حضور داشتند به طوری که در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اقدام به راه‌اندازی کارخانجات تولیدی و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف شدند و در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز شهدای کارگر نشان دادند که کارگران ایران خود را آلت دست اجانب نخواهند کرد.

خجسته پور جامعه کارگری را پیشرو در توسعه کشور دانست و گفت: به واسطه احترامی که دین مبین اسلام به زحمات کارگران دارد ما نیز باید بتوانیم برای جامعه کارگری خدمت گذار باشیم از سوییی دیدگاه مقام معظم رهبری و دولت یازدهم نیز در راستای حمایت از جامعه عظیم کارگری است.

وی تصریح کرد: در استان لرستان به دلیل اتفاقات ناگواری که در سال‌های گذشته رخ داده و ندانم کاری‌های زیادی اتفاق افتاده است امروز جامعه کارگری به ویژه جامعه کارگری در کارخانجات با وضعیت نامطلوبی مواجه شده‌اند و با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم اما تا این لحظه توفیقی حاصل نشده که تا مشکلات این قشر عظیم حل شود.

معاون سیاسی امنیتی استان لرستان اظهارداشت: شرمساری ما از این وضعیت به دلیل عملکرد غلط گذشتگان نیست بلکه به دلیل مشاهده وضعیت کارگران و شنیدن سخنان آنان را محافل مختلف است بنابراین این احساس را داریم که باید تلاش مضاعفی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که طی سال‌های قبل برای اقتصاد استان به وجود آمده است ما نباید انتظار داشته باشیم که طی سه یا چهار سال آور برداری شود چرا درمان و احیاء نیازمند صبر و حوصله است.

خجسته پور در رابطه  با مشکلات کارخانه پارسیلون خرم‌آباد عنوان کرد: به دلیل ندانم کاری سال‌های گذشته این کارخانه به وضعیت اسفناکی درآمده و به نوعی تخریب شده است که به دنبال آوار برداری و ساخت آن هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استان لرستان به پیگیری‌های استاندار لرستان برای احیاء واحدهای مشکل‌دار استان اشاره و بیان کرد: برای وضعیت کارخانه پارسیلون خرم‌آباد نیز دو راهکار وجود داشت یکی اینکه مانند سال‌های گذشته تسهیلاتی به عنوان مسکن به این کارخانه تزریق شود و دیگر اینکه احیاء مجدد این کارخانه در دستور کار قرار گیرد که استاندار لرستان گزینه دوم را برای درمان وضعیت این کارخانه انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه استاندار لرستان به جای پرداخت تسهیلات به کارخانه پارسیلون به دنبال احیاء مجدد آن است، گفت: استاندار لرستان حاضر بود صدای اعتراض کارگران پارسیلون را در مقابل استانداری بشوند اما تن به عمل جراحی (احیاء) این کارخانه دهد که اکنون دوران نقاهت این کارخانه در حال طی شدن است و کارگران در آینده خرسند خواهند شد، هرچند این عمل هم اکنون هزینه، درد و رنج‌هایی دارد.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: حضور کارگران در تشکل‌های صنفی و سیاسی در قالب شورای کارگری سبب هم افزایی کارگران می‌شود و از خرد جمعی استفاده می‌شود.

وی افزود یکی از تشکل‌های کارگری پیش تاز در امر مطالبات کارگری را خانه کارگری دانست و افزود: از آنجا که خانه کارگری استان لرستان مجوز قانونی خود را دریافت نکرده است  درخواست می‌شود مجوز قانونی این فعالیت اخد و به روزرسانی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار