به همت دانشگاه علوم پزشکی"
همایش بزرگداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در سالن ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد
کد خبر: ۳۷۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 05 February 2017
 همایش بزرگداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در سالن ابن سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان"در این مراسم دکتر ساکی ریاست ، حجت الاسلام مرادیان مسئول دفتر نهاد رهبری، دکتر آسترکی معاون درمان و عیدی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، حسین پور رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد و همچنین جمعی از روسای بیمارستانها، کارشناسان دفتر پرستاری دانشگاه و پرستاران شاغل در مراکز درمانی سراسر استان حضور داشتند.
در شروع برنامه خانم خوانساری مسئول دفتر پرستاری معاونت درمان دانشگاه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، یاد دو همکار پرستاری را که اخیرا به دیار حق شتافتند و همچنین شهدای آتش نشان را گرامی داشت.
خوانساری در ادامه سخنان خود حرفه پرستاری را علم و صبر و استقامت قلمداد کرد و گفت: در کشورهای اسلامی پرستاران با اخلاق اسلامی سرآمد پرستاران دنیا هستند.

همایش بزرگداشت روز پرستار در خرم ابادبرگزارشد

 وی همچنین با بیان سه اصل صلاحیت حرفه ای، مشارکت های پرستاری در منزل و دستیابی به شاخص های پرستاری در بالین به عنوان دستاوردهای این حرفه در کشور، ابراز داشت: امیدوارم بزرگداشت مقام و منزلت پرستاران به همین برنامه ختم نشده و شاهد حمایت های بیشتر از سوی مسئولین باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  نیز ضمن تبریک این روز و فرارسیدن ایام الله دهه فجر از حضرت زینب(س) به عنوان الگویی مناسب برای همه ی انسان ها یاد کرد و گفت: ایشان بعد از صحنه های دردناکی که در کربلا شاهد آنها بودند به خوبی توانستند اوضاع را مدیریت کنند و اجازه ندادند واقعه ی عاشورا در دشت نینوا بماند. 
حجت الاسلام مرادیان ادامه داد: حضرت زینب(س) آرام بخش روحی و جسمی بودند و پرستاران ما باید ایشان را الگوی خود در همه ی امور قرار دهند. 
وی همچنین ابراز داشت: اخلاق خوب و برخورد مناسب با بیماران از دیگر مواردی است که پرستاران باید همیشه و در زمان فعالیت حرفه ای خود به آن توجه ویژه ای داشته باشند. مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در ادامه با اشاره به ایام دهه فجر تأکید کرد: انقلاب اسلامی با زحمات و از خودگذشتگی های شهدا و مردم به دست آمد و همه ی ما موظفیم تا حد امکان راه انقلاب را ادامه دهیم.
در بخش سوم همایش بزرگداشت روز پرستار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشکر از حضور جمع حاضر گفت: من هم به نوبه ی خودم این روز را به تمامی شما تبریک و تهنیت عرض می کنم. دکتر ساکی در ادامه عنوان کرد: جایگاه پرستاری که شبانه روز در خدمت بیماران می باشد را نمی توان با هیچ رقم مادی قیاس کرد. وی با اشاره به طرح تحول سلامت به عنوان طرحی عظیم در ارائه خدمات سلامت به مردم ابراز داشت: نقش مهم پرستاران در اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت بر کسی پوشیده نیست. وی ادامه داد: البته باید بپذیریم هر طرحی علاوه بر محاسن زیادی که می تواند داشته باشد مشکلاتی نیز دارد. دکتر ساکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت محترم با هماهنگی مجلس شورای اسلامی تا حدود زیادی مشکلات این طرح را مرتفع ساختند که جای تقدیر دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان سخنانش اظهار داشت: ضمن تقدیر مجدد از زحمات شبانه روزی کلیه ی پرستاران امید دارم بتوانیم بیش از پیش قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشیم.
گفتنی است در بخش پایانی همایش با حضور دکتر ساکی، حجت الاسلام مرادیان، عیدی، دکتر آسترکی، حسین پور، خانم خوانساری و نماینده پرستاران با اهدا لوح و هدایایی از زحمات پرستاران نمونه ی سراسر استان تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار