در حال حاضر سرانه فضای ورزش استان ۵۵ سانتی متر است، علی رغم اینکه رشد خوبی در حوزه سرانه ورزشی استان داشته ایم اما همچنان ۲۱ سانتی متر از میانگین سرانه فضاهای ورزشی در کشور عقب هستیم.
کد خبر: ۳۷۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 09 February 2017

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان در نشست با خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به لرستان گفت: میدان اسب دوانی خرم آباد تا پایان بهمن ماه بهره برداری می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان لرستان ، علی یاور عزیزپور ظهر امروز در نشست هم اندیشی ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه درد ها را باید گفت تا درمان درست برای آن پیدا شود، اظهار داشت: اگر روی مسائل و مشکلات سرپوش بگذاریم مداوا نمی شوند.
وی تصریح کرد: خود را در معرض نقد دوستان قرار می دهیم تا مشکلات بیشتر نمایان شود و بتوانیم راه حل رفع مشکلات را پیدا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه یکی از شاخص های با اهمیت برای وزارت ورزش، تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان ها است، تصریح کرد: از زماینکه آمده ایم تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان رشد خوبی داشته است.

عزیزپور با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته در لرستان از ۳۲ هزار ورزشکار در سال ۹۳ به بیش از ۳۵ هزار ورزشکار در سال ۹۴ رسیده است، گفت: امسال هدف گذاری کردیم که ۴۰ هزار ورزشکار سازمان یافته را داشته باشیم اما تا کنون بیش از ۴۱ هزار ورزشکار سازمان یافته را ثبت کرده ایم.

وی با بیان اینکه جزو ۱۴ استانی هستیم که به شکل پایلوت طرح بیمه ورزشی یک ساله را اجرا کرده ایم، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به ۴۲ تا ۴۳ هزار ورزشکار برسد.

عزیزپور با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه فضای ورزش استان ۵۵ سانتی متر است، اظهار داشت: علی رغم اینکه رشد خوبی در حوزه سرانه ورزشی استان داشته ایم اما همچنان ۲۱ سانتی متر از میانگین سرانه فضاهای ورزشی در کشور عقب هستیم.

وی افزود: اگر پروژه جدیدی کلنگ زنی نشود و آنچه که در دست اجرا داریم افتتاح شود سرانه فضای ورزشی استان به ۶۴ سانتی متر خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه برای ارتقاء هر سانتی متر سرانه ورزشی، ۱۸ هزار مترمربع فضای ورزشی باید ایجاد کنیم، تصریح کرد: برای ارتقاء هر سانتی متر سرانه فضای ورزشی ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز داریم.

عزیزپور با اشاره به اینکه در سال ۹۳ حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار داشته ایم که این میزان در سال بعد به ۲۶.۴ میلیارد رسیده است، گفت: این اعتبار در سال ۹۵ به ۴۴.۳ میلیارد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود در بودجه سال ۹۶ وضعیت اعتبارات استان رشد خیلی خوبی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم را برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ که یک رویداد خیلی مهم ورزشی است را داشته ایم، اظهار داشت: برآورد هزینه در این حوزه انجام شده و در جلسه شورای عالی ورزش استان به تصویب رسیده است.

عزیزپور با بیان اینکه اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این بازی ها در نظر گرفته شده که قرار شد ۵۰ درصد آن استانی و مابقی از وزارت ورزش تامین شود، تصریح کرد: در غربال گری های صورت گرفته ۲۳۰ ورزشکار را برای مسابقات آسیایی در نظر گرفته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع استعداد یابی ورزشی در استان گفت: در لرستان بر مبنای آمایش سرزمین ۵ رشته ورزشی را برای استعداد یابی بحث مشخص کرده بودند که با توجه به پتانسیل های درون استان و استعدادی که داشتیم دو رشته دیگر را به این تعداد اضافه کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵ هزار نفر در سامانه استعدایابی ورزشی استان ثبتنام کرده اند، تصریح کرد: افراد ثبتنام کننده بین ۸ تا ۱۴ سال سن دارند و در روزهای ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه فرآیند استعدایابی ورزشی در مجموعه ورزشی خرم آباد انجام خواهد شد.

وی افزود: علاقمندان می توانند از طریق سایت www.varzeshlo.ir نسبت به ثبتنام در این جشنواره استعدادیابی اقدام کنند.

عزیزپور ادامه داد: در سال ۹۴ یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان درآمد حاصل از انضباط مالی داشته ایم و امسال نیز تکلیف قانونی ما در این حوزه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که پیش بینی می شود این میزان افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۳ زمین چمن، یک سالن سقف کوتاه، یک سالن چند منظوره و استخر پلدختر را آماده افتتاح کرده ایم، گفت: ۵ دستگاه نقلیه جدید را خریداری کرده و ۳۹ نفر نیروی جدید نیز استخدام کرده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت میدان اسب دوانی خرم آباد اظهار داشت: در سال ۸۶ اسناد این میدان را به کسی داده اند و پس از ۸ سال موضوع را دنبال کرده ایم تا سند را پس بگیریم.

عزیزپور با بیان اینکه زمین میدان اسب دوانی که محیط غیرقابل استفاده ای بود را احیاء کرده ایم، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای این فضا هزینه کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه زمین این فضا را تسطیح کرده ایم و باند آن را به ۱۵ متر توسعه داده ایم، افزود: مشکلاتی در رابطه با سند این میدان اسب دوانی وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه استاندار نیز قبل از حضور وزیر ورزش که تا پایان بهمن ماه در استان حضور می یابند، از این میدان اسب دوانی بازدید خواهند کرد، اظهار داشت: این میدان تا پایان بهمن ماه آماده برگزاری مسابقات می شود و بهره برداری خواهد شد.

عزیزپور با بیان اینکه از نظر محیط زیستی ممکن است اجازه ندهند پانسیون اسب در این فضا باشد، تصریح کرد: در این رابطه پانسیون اسب ها را به خارج از شهر برده ایم و میدان اسب دوانی فقط محل برگزاری مسابقات خواهد بود.

وی ادامه داد: وسط پیست اسب دوانی به عنوان میدان گلف استفاده می شود و مسیر اتومبیل فیلمبرداری نیز به عنوان پیست دوچرخه سواری استفاده خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار