زمان، زمان کار و تلاش است، گفت: هر چه فضای کشور را به سمت تلاش مجاهدانه و آبادانی کشور سوق دهیم به نفع مردم است.
کد خبر: ۳۷۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 10 February 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمان، زمان کار و تلاش است، گفت: هر چه فضای کشور را به سمت تلاش مجاهدانه و آبادانی کشور سوق دهیم به نفع مردم است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: هزینه ها برای دستگاه اداری به منظور آن است که خدمات خوبی به مردم ارائه شود و با وجود فضای وحدت این کار تسهیل می شود.
وی یادآور شد: در کشور ما زیرساخت های بسیار خوبی پس از انقلاب ایجاد شده و سرمایه گذاری های موثری برای انتقال امکانات به روستاها انجام شده است و در حوزه امور زیربنایی از جمله سیمان و مس نیز گام های بزرگی برداشته شده است.
رئیس قوه مقننه افزود: اساتیددانشگاهی از هشت هزار به 70 هزار نفر افزایش یافته است که نمونه ای از پرش علمی کشور است.
لاریجانی به بخشی از جهش های انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد:  آبرسانی به بیش از 90 درصد روستاها، افزایش چهار هزار و 816 درصدی میزان تولید فولاد، افزایش یک هزار و 927 درصدی تولید آلومینیوم، افزایش 885 درصدی تولید سیمان، افزایش 66 هزار و 566 درصدی تولید مس، افزایش شش هزار و 828 درصدی تولید سرب و افزایش دو هزار و 768درصدی بزرگراه ها بسیار افتخار آمیز است و نشان می دهد که امور زیربنایی در کشور در حال شکل گیری است.
وی به فراگیری بیمه سلامت نیز اشاره و بیان کرد: در حوزه کشاورزی و شیلات به موفقیت های خوبی دست یافته ایم و در حوزه  گوشت قرمز و گوشت سفید نیز به خودکفایی رسیده ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد بسیار خوب کشور در حوزه باغی و زراعی، گفت: زیربناهایی که باعث پرش در کشور می شود فراهم شده است.
لاریجانی گفت: البته تقایصی نیز وجود دارد و مشکلاتی از جمله تورم و بیکاری برای کشور آزار دهنده است.
وی با اشاره به اینکه عدم رقابت پذیری از مشکلات کشور است ، گفت: در چند سال اخیر رتبه ما در این حوزه دو درجه کاهش داشته و به رتبه 76 رسیده است و چرا اینگونه شده است؟
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون اصل 44 در دولت قبل به درستی اجرا نشد و مسئولان این دولت درصدد هستند که این کار را اجرا کنند.
وی ادامه داد: سیستم دولتی مزاحم است و فکر می کند باید جای بخش خصوصی را بگیرد و تا زمانی که این تفکر وجود داشته باشد، توسعه ناقص است.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اقتصاد باید در دست مردم قرار گیرد و برای این کار باید زمینه رقابت مساوی فراهم شود.
لاریجانی تصریح کرد: بازار نیروی کار، پیشرفت نبودن بازار مالی و کارایی بازار کالا در کشور ما خوب نیست و در اندازه بازار وضع خوبی نداریم.
وی یادآور شد: در سهولت انجام کسب  و کار رتبه ایران از 118 به 120 تنزل یافته است که برای من جای تعجب داردو این در حالی است که قانون تسهیل فضای کسب و کار در مجلس تصویب شده و فضای رقابتی را همه دنبال می کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مرکزیت کشور همه علاقه مند به سهولت کسب و کار هستند، گفت: بزرگ شدن دولت عامل مزاحم در این زمینه است.
لاریجانی با تاکید براینکه وقتی 90درصد بودجه کشور برای امور جاری می باشد، مشکل بزرگی است، گفت: وضع رشد اقتصادی در سال جاری بهتر شده است و  7.4 درصد است که بخشی به دلیل بهبود وضع پس از توافق هسته ای در حوزه نفت است بوده است و فضا برای ترابری محصولات هم بهتر شده است.
وی با اشاره به اینکه رشد بخش نفت نیز نسبتا خیلی خوب بوده ایم و براورد این است رشد ارزش افزده نفت در سال جاری، 51.9 باشد، ادامه داد: رشد بخش صنعت 3.7 است و نسبتا خوب است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
رئیس قوه مقننه گفت: وقتی کشوری زیربناها ایجاد شده است موقعی است که باید پرش کند.
لاریجانی با اشاره به اینکه در بخش خدمات 3.74 درصد رشد خواهیم داشت، گفت: مسیر حرکت مسیر درستی است و ما به سمت رشد مثبت در همه بخش ها در حال حرکت هستیم.
وی گفت: بر اساس پژوهش های مجلس در مورد نرخ تورم نیز پیش بینی می شود که امسال به 9 درصد رسیده و تک رقمی شود، به شرط آنکه نقدینگی را در کشور افزایش ندهیم که در سال آینده دوباره دو رقمی شود.
رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه مسیر از حال قبلی اصلاح شده و به سمت بهبودی می رود، گفت: انچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی فرموه اند حلال موضوع است و باید آن را جدی گرفت و اینکه دولت چابک داشته باشیم.
لاریجانی با اشاره به اینکه شرایط بین المللی نیز گاهی بر شرایط تاثیر می گذارد، گفت: رفتار ایران در بعد بین المللی و منطقه ای شایسته و با خرد بوده است و با سبک و سنگین کردن درست مسایل انجام شده است و مکمل آن این است که اقتصاد کشور پویا باشد.
وی گفت: پختگی در تصمیمات کشور در حوزه های مختلف به ویژه راهبردی و بین المللی حاصل شده است و همه مسائل باید دست به دست هم داد گه گرفتاری های موجود کشور از میان برداشته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه ششم تلاش شده که فضای بازی در کشور به ویژه در حوزه سرمایه گذاری در کشاورزی و صنعت ایجاد شود.
لاریجانی گفت: در یکی دو سال اخیر مقداری پمپاژ منابع  عمرانی استانی ضعیف بوده که رکودهایی را ایجاد کرده است که  در برنامه ششم این مورد اصلاح شده و به 30 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: باید به استان ها توجه جدی در حوزه عمرانی شود تا زمینه کار در استان ها را بیشتر کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصل حکومت کشور باید با حضور کارآفرینان صورت گیرد، گفت: بخش های عمرانی دولتی کاتالیزور هستند.
لاریجانی با اشاره به اینکه نگاهم به آینده کشور مثبت است  و فکر می کنم مسیر پویایی اقتصادی در حال باز شدن است، گفت: همگرایی های فکری و سیاسی می تواند این حرکت را تسریع بخشد.
وی در بخش دیگری از سخان خود با تاکید بر اینکه عقلانیت و سطح نخبگی در کشورر ما بالاست، گفت:  شرایط کشور پیچیدگی هایی دارد و  چالش ها و زوایای مختلف را با دقت برررسی می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مساله محیط زیست مساله بسیار مهمی است که در برنامه ششم به عنوان یک موضوع راهبردی مورد توجه قرار گرفته است و در مجلس قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است.
لاریجانی با تاکید براینکه مساله محییط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و دراین زمینه باید از ظرفیت مردمی نیز استفاده شود، گفت: در برخی از کشورها توجه بسیار زیادی به محیط زیست وجود دارد و در این کشور وام های و اعتباراتی برای این امر اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: درکشور ما باید به این موضوع توجه خاص شود و بخشی از آن در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ضمن ایجاد رقابت جدی در انتخابات، این فضا تبدیل به کشمکش و سایش های سیاسی نشود.
لاریجانی افزود: عایدات کشور از انتخابات باید این باشد که توان های کشور برای بالا بردن تعالی ملی در کشور و تبدیل به ظرفیت جدید برای همبستگی ملی شود.
وی با اشاره به اینکه انتخابات امر مبارکی در کشور است و  ظرفیت آفرینی می کند، ادامه داد: انتخابات باید تبدیل به میدان رقابت واقعی شود و با کمال دوستی و عقلانیت این مسیر طی شود.
رئیس قوه مقننه اظهارداشت: وحدت موجب می شود که وقت و فرصت مسئولان صرف سایش های سیاسی نشود.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود  ادامه داد: جای بسیار خرسندی است که در این ایام پیروزی انقلاب اسلامی در استانی حضور یافتم که یکی از ارکان مهمی از پیروزی انقلاب یعنی آیت الله هاشمی که از ستون های مبارزات ملت ایران بودند، در این استان رشد و نمو داشتند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار